Operaattorit ovat ahkeria mainostajia. Heillä on myös rahaa, mikä näkyy kalliisti toteutuissa tv-spoteissa. Raha ei silti takaa onnistumista -- esimerkiksi Elisan taannoinen mainos, jossa orava lähti mittaamaan Elisan verkon kuuluvuutta pystysuunnassa oli ykskantaan typerä.
Yhtä epäonnistunut on Soneran parhaillaan pyörittämä mainos, jossa on blondi uima-altaalla kahden jäätelön kanssa. Kuvaan tulee bodarimies ja koira, joka katselee aidan takaa. Mainos loppuu Soneran logoon. Ei aavistustakaan, mikä tässä oli ideana.
Monet tv-mainokset ovat tekijöiden mielestä loistavia. Niissä voi olla huikeaa mielikuvitusta, kallista tietokonegrafiikkaa tai hauskoja ideoita, jotka tuovat palkintoja kansainvälisissä alan kilpailuissa. Mainoksen tilannut ja työn maksanut asiakas ei silti ole tyytyväinen. Mainoksen pitäisi jättää tuote katsojan mieleen, ei miellyttää markkinoinnin ammattilaisia.
Elisan mormonisaarnaajia parodioiva tv-mainos on ilahduttava poikkeus. Se on kerrassaan hauska ja toistaa tuotteen nimeä ja ominaisuuksia niin monta kertaa, että asia varmasti jää katsojan mieleen.
Yksinkertaisesti sanottuna tämä mainos TOIMII. Samaa ei voi sanoa monesta muusta kampanjasta.
Erityisen osuva mainos on siksi, että se voisi olla täyttä totta. Yhdysvallat on mobiilipalvelujen suhteen kehitysmaa, jossa on riistohinnat. Yksikään operaattori ei myy täysin vapaata datasiirtoa ja mobiilidatan käytössä on muitakin rajoituksia (esimerkiksi yhteyden jakaminen läppärille saatetaan estää).
Mitähän Suomessa vierailevat jenkit ajattelevat mainoksesta? Mainoksen tankeroenglanti sopii hyvin asiayhteyteen.
EU:n sisäisten roaming-maksujen poistuminen, alati kasvavat datamäärät ja investoinnit tuleviin 5G- ym. tekniikoihin saavat kysymään, lupaako Elisa mainoksen lopussa liikoja:
Elisa on nyt sitonut kätensä. Jos datamääriä aletaan joskus rajoittaa, me muistamme tämän mainoksen muustakin kuin hauskasta huumorista.
Yhtä epäonnistunut on Soneran parhaillaan pyörittämä mainos, jossa on blondi uima-altaalla kahden jäätelön kanssa. Kuvaan tulee bodarimies ja koira, joka katselee aidan takaa. Mainos loppuu Soneran logoon. Ei aavistustakaan, mikä tässä oli ideana.
Monet tv-mainokset ovat tekijöiden mielestä loistavia. Niissä voi olla huikeaa mielikuvitusta, kallista tietokonegrafiikkaa tai hauskoja ideoita, jotka tuovat palkintoja kansainvälisissä alan kilpailuissa. Mainoksen tilannut ja työn maksanut asiakas ei silti ole tyytyväinen. Mainoksen pitäisi jättää tuote katsojan mieleen, ei miellyttää markkinoinnin ammattilaisia.
Elisan mormonisaarnaajia parodioiva tv-mainos on ilahduttava poikkeus. Se on kerrassaan hauska ja toistaa tuotteen nimeä ja ominaisuuksia niin monta kertaa, että asia varmasti jää katsojan mieleen.
"Olemme hintasaarnaajat Suomesta" |
Markkinoitava tuote jää väkisinkin mieleen. |
Mitähän Suomessa vierailevat jenkit ajattelevat mainoksesta? Mainoksen tankeroenglanti sopii hyvin asiayhteyteen.
EU:n sisäisten roaming-maksujen poistuminen, alati kasvavat datamäärät ja investoinnit tuleviin 5G- ym. tekniikoihin saavat kysymään, lupaako Elisa mainoksen lopussa liikoja:
"Ei koskaan typerää datakattoa." |