Yleensä olen blogannut Onecoinista vain, kun jotain uutta on tapahtunut. Edelliseen kirjoitukseen on tullut yli 200 kommenttia, mikä tekee keskustelun jatkamisen hankalaksi, joten jatketaan sitä täällä.
Tänään tulee sopivasti kuluneeksi viisi vuotta maailman ensimmäisestä Onecoin-verkostotilaisuudessa -- joka kaiken lisäksi pidettiin Suomessa. Ruja Ignatova ja Sebastian Greenwood olivat paikalla. Nyt toinen heistä on mennyt maan alle (toivottavasti ei kirjaimellisesti) ja toinen on tutkintavankeudessa USA:ssa.
Helsingin Sanomien juttu (jollaista odotin turhaan neljä vuotta) ilmestyi paperilehdessä 21.9.2019 ja on saanut vielä jäljellä olevat onecoinistit puolustuskannalle. Juttuun on vaadittu oikaisuja, muuten jäsenet uhkaavat valittaa JSN:lle.
Yksi keskeinen vaatimus on se, että media ei voi kirjoittaa negatiivisesti Onecoinista, koska yhtään lainvoimaista tuomiota yhtiötä vastaan ei ole. Se on totta, mutta argumentti on silti huono. Eikö nigerialaiskirjeistä saisi varoittaa siksi, ettei niiden lähettäjiä ole pidätetty ja tuomittu oikeudessa?
Sitä paitsi Ruja Ignatova ON saanut petostuomion liittyen saksalaiseen teräsyhtiöön, josta hän kuppasi varoja isänsä kanssa. Ruja on siis tuomittu rikollinen.
Jokainen onecoinisti, joka uskoo Tommi Vuorisen webcast-lähetyksiä, voisi kysyä itseltään tätä: jos yhtiöllä ei ole mitään salattavaa, miksei Ruja Ignatova tule esiin puolustamaan pikkuveljeään ja yhtiötään? Miksei hän anna haastattelua, jota kaikki toimittajat häneltä pyytävät? Hän sanoi haluavansa tehdä taloushistoriaa -- nyt siihen olisi tilaisuus. Miksi hän piileskelee yhtiön huiman menestyksen jälkeen?
Tänään olisi ollut hyvä hetki avata kaupankäynti pörssissä, joka lopetettiin tammikuussa 2017. Silloin kolikkoja pystyi myymään rajallisesti toisille jäsenille yhtiön sisäisessä Xcoinx-pörssissä yhtiön ilmoittamaan hintaan. Hinnanmuodostus ei ollut vapaata.
Jo neljän vuoden ajan pörssin avautumisen on luvattu tapahtuvan "lähiaikoina". Uusia tekosyitä viivästyksille keksitään aina. Nyt syynä ovat jotkin lisenssineuvottelut (mitä ihmeen lisenssejä tähän tarvitaan?) ja erikoiselta kuulostava yhteistyö jonkin keskuspankin kanssa. Mikä keskuspankki? Valtioilla on oma keskuspankki, eikä sillä ole mitään tekemistä sen paremmin kryptopörssien kuin pörssilistautumisten kanssa.
Tuoreessa webcastissa Vuorinen varoitteli, että kun pörssi aukeaa, Dealshaker-kauppiaat pääsevät myymään kolikkojaan ennen jäseniä. Hän ei maininnut mitään siitä, kuka kolikkoja ostaisi, tai mitä pörssin avautuminen käytännössä merkitsisi.
Jäsenet ilmeisesti odottavat, että pörssin avautuessa he voivat muuttaa ONE-kolikkonsa euroiksi yhtiön ilmoittamalla 29,95 euron hinnalla. Ei se niin mene. Hinta riippuu ostajista. Kenen luulette ostavan kolikkoja tuolla hinnalla? 60 miljardille kolikolle pitäisi löytää ostajia 1800 miljardilla eurolla.
Onecoinistien ryhmissä ihmiset pyrkivät eroon kolikoistaan. Paras näkemäni tarjous oli 5 miljoonaa kolikkoa 15 000 eurolla. Yhden kolikon hinnaksi tulisi siten 0,3 eurosenttiä eli 1/10 000 yhtiön ilmoittamasta arvosta. Tällä hinnalla joku hyväuskoinen saattaisi ostaa pörssistä muutaman kolikon.
Ei, pörssin avautuminen ei tee jäsenistä rikkaita -- päinvastoin, se tietää huijauksen loppumista. Siksi on turha odottaa pörssin aukeamista lähiaikoina, sanoi Vuorinen mitä tahansa.
Vaikka huijaus on avointa ja kenen tahansa nähtävissä, uskovaisia riittää edelleen. Pari iltaa sitten minulle soitti vanhempi mieshenkilö Keski-Suomesta. Hän toivoi minun lopettavan mustamaalauksen, koska se aiheuttaa hämmennystä verkostossa. Hän piti Onecoinia todellisena ja oli valmis odottamaan kuinka pitkään tahansa saadakseen varansa ulos yhtiöstä. Ei suostunut kertomaan, paljonko oli Onecoiniin sijoittanut, ja oliko mukana myös lainarahaa, mutta sellaisen käsityksen sain. Mikään järkiargumentti ei tehnyt soittajaan vaikutusta.
Jokin aika sitten sain norjalaiselta juristilta vaatimuksen poistaa edellisen kirjoitukseni yhteydessä olevat henkilökunnan valokuvat. Näin siitä huolimatta, että kuvat on otettu julkisella paikalla. Kävin lyhyen kirjeenvaihdon juristin kanssa, joka näytti olevan ihan oikeasta norjalaisesta toimistosta. Pyysin yksilöimään, edustiko hän Onecoinin henkilökuntaa vai yhtiötä. Totesin myös, että vaikka kuvien poistolle on vaikea keksiä lainvoimaista perustelua, voin toki tehdä sen, jos kyseiset henkilöt sitä itse sähköpostitse pyytävät.
Sen jälkeen juristista tai henkilökunnasta ei ole kuulunut enää mitään.
Lisäys 4.10.2019: Alkuperäisestä kirjoituksesta jäi puuttumaan Lontoon poliisin tiedote, jota oli tarkoitus käsitellä. Kyse on siis ilmoituksesta, jonka Tommi Vuorinen uutisoi salaisessa FB-ryhmässä tällä saatteella:
Vuorinen on oikeassa. Lontoon poliisi on lopettanut tutkinnan, koska se ei pysty tekemään mitään ja jatkaminen olisi julkisten varojen tuhlausta. Tässä koko tiedote:
Tekstissä Lontoon poliisi ilmoittaa, ettei sillä ole eväitä jatkaa tutkimuksia, koska yritykset ja avainhenkilöt (mm. Lontoossa usein puhunut Kari Wahlroos) eivät ole sen toimivallan alueella. Poliisi myös pahoittelee, ettei se ole pystynyt jäljittämään UK:n alueelta varoja, joita voitaisiin palauttaa uhreille/sijoittajille. Siis uhreille, joita on erehdytetty ostamaan "koulutusta" ja sijoittajille, jotka ovat uskoneet lupauksia sijoittamiensa rahojen moninkertaistumisesta.
Lontoon poliisi neuvoo asiasta jotain tietäviä ottamaan yhteyttä Yhdysvaltojen viranomaisiin, jotka jatkavat asian penkomista.
Jatko on siis Yhdysvaltojen varassa. Onneksi siellä riittää tutkijoita ja varoja tämän rikosvyyhdin selvittämiseen.
Tänään tulee sopivasti kuluneeksi viisi vuotta maailman ensimmäisestä Onecoin-verkostotilaisuudessa -- joka kaiken lisäksi pidettiin Suomessa. Ruja Ignatova ja Sebastian Greenwood olivat paikalla. Nyt toinen heistä on mennyt maan alle (toivottavasti ei kirjaimellisesti) ja toinen on tutkintavankeudessa USA:ssa.
Helsingin Sanomien juttu (jollaista odotin turhaan neljä vuotta) ilmestyi paperilehdessä 21.9.2019 ja on saanut vielä jäljellä olevat onecoinistit puolustuskannalle. Juttuun on vaadittu oikaisuja, muuten jäsenet uhkaavat valittaa JSN:lle.
Yksi keskeinen vaatimus on se, että media ei voi kirjoittaa negatiivisesti Onecoinista, koska yhtään lainvoimaista tuomiota yhtiötä vastaan ei ole. Se on totta, mutta argumentti on silti huono. Eikö nigerialaiskirjeistä saisi varoittaa siksi, ettei niiden lähettäjiä ole pidätetty ja tuomittu oikeudessa?
Sitä paitsi Ruja Ignatova ON saanut petostuomion liittyen saksalaiseen teräsyhtiöön, josta hän kuppasi varoja isänsä kanssa. Ruja on siis tuomittu rikollinen.
Jokainen onecoinisti, joka uskoo Tommi Vuorisen webcast-lähetyksiä, voisi kysyä itseltään tätä: jos yhtiöllä ei ole mitään salattavaa, miksei Ruja Ignatova tule esiin puolustamaan pikkuveljeään ja yhtiötään? Miksei hän anna haastattelua, jota kaikki toimittajat häneltä pyytävät? Hän sanoi haluavansa tehdä taloushistoriaa -- nyt siihen olisi tilaisuus. Miksi hän piileskelee yhtiön huiman menestyksen jälkeen?
Tänään olisi ollut hyvä hetki avata kaupankäynti pörssissä, joka lopetettiin tammikuussa 2017. Silloin kolikkoja pystyi myymään rajallisesti toisille jäsenille yhtiön sisäisessä Xcoinx-pörssissä yhtiön ilmoittamaan hintaan. Hinnanmuodostus ei ollut vapaata.
Jo neljän vuoden ajan pörssin avautumisen on luvattu tapahtuvan "lähiaikoina". Uusia tekosyitä viivästyksille keksitään aina. Nyt syynä ovat jotkin lisenssineuvottelut (mitä ihmeen lisenssejä tähän tarvitaan?) ja erikoiselta kuulostava yhteistyö jonkin keskuspankin kanssa. Mikä keskuspankki? Valtioilla on oma keskuspankki, eikä sillä ole mitään tekemistä sen paremmin kryptopörssien kuin pörssilistautumisten kanssa.
Tuoreessa webcastissa Vuorinen varoitteli, että kun pörssi aukeaa, Dealshaker-kauppiaat pääsevät myymään kolikkojaan ennen jäseniä. Hän ei maininnut mitään siitä, kuka kolikkoja ostaisi, tai mitä pörssin avautuminen käytännössä merkitsisi.
Jäsenet ilmeisesti odottavat, että pörssin avautuessa he voivat muuttaa ONE-kolikkonsa euroiksi yhtiön ilmoittamalla 29,95 euron hinnalla. Ei se niin mene. Hinta riippuu ostajista. Kenen luulette ostavan kolikkoja tuolla hinnalla? 60 miljardille kolikolle pitäisi löytää ostajia 1800 miljardilla eurolla.
Onecoinistien ryhmissä ihmiset pyrkivät eroon kolikoistaan. Paras näkemäni tarjous oli 5 miljoonaa kolikkoa 15 000 eurolla. Yhden kolikon hinnaksi tulisi siten 0,3 eurosenttiä eli 1/10 000 yhtiön ilmoittamasta arvosta. Tällä hinnalla joku hyväuskoinen saattaisi ostaa pörssistä muutaman kolikon.
Ei, pörssin avautuminen ei tee jäsenistä rikkaita -- päinvastoin, se tietää huijauksen loppumista. Siksi on turha odottaa pörssin aukeamista lähiaikoina, sanoi Vuorinen mitä tahansa.
Vaikka huijaus on avointa ja kenen tahansa nähtävissä, uskovaisia riittää edelleen. Pari iltaa sitten minulle soitti vanhempi mieshenkilö Keski-Suomesta. Hän toivoi minun lopettavan mustamaalauksen, koska se aiheuttaa hämmennystä verkostossa. Hän piti Onecoinia todellisena ja oli valmis odottamaan kuinka pitkään tahansa saadakseen varansa ulos yhtiöstä. Ei suostunut kertomaan, paljonko oli Onecoiniin sijoittanut, ja oliko mukana myös lainarahaa, mutta sellaisen käsityksen sain. Mikään järkiargumentti ei tehnyt soittajaan vaikutusta.
Jokin aika sitten sain norjalaiselta juristilta vaatimuksen poistaa edellisen kirjoitukseni yhteydessä olevat henkilökunnan valokuvat. Näin siitä huolimatta, että kuvat on otettu julkisella paikalla. Kävin lyhyen kirjeenvaihdon juristin kanssa, joka näytti olevan ihan oikeasta norjalaisesta toimistosta. Pyysin yksilöimään, edustiko hän Onecoinin henkilökuntaa vai yhtiötä. Totesin myös, että vaikka kuvien poistolle on vaikea keksiä lainvoimaista perustelua, voin toki tehdä sen, jos kyseiset henkilöt sitä itse sähköpostitse pyytävät.
Sen jälkeen juristista tai henkilökunnasta ei ole kuulunut enää mitään.
Lisäys 4.10.2019: Alkuperäisestä kirjoituksesta jäi puuttumaan Lontoon poliisin tiedote, jota oli tarkoitus käsitellä. Kyse on siis ilmoituksesta, jonka Tommi Vuorinen uutisoi salaisessa FB-ryhmässä tällä saatteella:
"Lontoon poliisi on lopettanut tutkinnan Onelifen/Onecoinin osalta." |
Lontoon poliisi luovuttaa Onecoinin suhteen. |
Lontoon poliisi neuvoo asiasta jotain tietäviä ottamaan yhteyttä Yhdysvaltojen viranomaisiin, jotka jatkavat asian penkomista.
Jatko on siis Yhdysvaltojen varassa. Onneksi siellä riittää tutkijoita ja varoja tämän rikosvyyhdin selvittämiseen.
Tämä New Yorkin District Courtin heinäkuinen päätös, johon viitattiin aikaisemmassa keskustelupalstassa, on mielenkiintoinen:
VastaaPoistahttps://www.justice.gov/usao-sdny/press-release/file/1205246/download
Syyttäjä oli kesäkuussa 2019 hakenut New Yorkin District Courtilta lupaa murtaa Onecoin-lakimiehen Mark Scottin ja erinäisten Onecoiniin liittyvien tahojen (mm. Ruja, kaikki Onecoin-yhtiöt, IMS-yhtiöt, jne) välisen viestittelyn nauttima luottamuksellisuus. Lakimiehen ja asiakkaan välinen viestittely on länsimaissa perinteisesti erittäin vahvasti suojattu, eikä siitä voida murtaa kuin erittäin painavin perustein. Syyttäjä vetosi mm. siihen, että nyt tarkoitettu viestittely oli rikollisen toiminnan jatkamista, eikä se sen vuoksi nauti mitään lakimies-asiakas -tyyppistä suojaa. Syyttäjä vetosi mm. siihen, että on todennäköisiä syitä epäillä, että
1) Onecoin on pyramidihuijaus;
2) Mark Scott ja Ruja Ignatova ovat osallistuneet salaliittoon pestäkseen Onecoin-huijauksella saatuja varoja;
3) Mark Scott on osallistunut ainakin 400 miljoonan dollarin pesemiseen vuosina 2016-18.
Tuomari oli syyttäjän kanssa samaa mieltä että selvä pyramidihuijaushan tämä Onecoin on ja myönsi syyttäjälle luvan viestien luottamuksellisuuden murtamiseen. Siitä on hyvä jatkaa...
Eilen tuli tosiaan julkiseksi OneCoin vyyhtiä käsittelevän tuomari Edgardo Ramosin 23. heinäkuuta laatima dokumentti, jossa todetaan että syytemateriaalin tutkittuaan oikeus on samaa mieltä siitä että syytteet osoittavat todennäköiseksi, että OneCoin on laiton pyramidihuijaus, jossa on tapahtunut myös huomattava määrä rahanpesua.
VastaaPoistaTässä kyseiset kohdat alleviivattuna:
https://i.imgur.com/zRVD1S9.png
Linkki eilen julkiseksi tulleeseen oikeuden dokumenttiin:
https://www.justice.gov/usao-sdny/press-release/file/1205246/download
Kaikkien 5.5 mijoonan suomalaisen pankkitileillä on yheensä n. 90 miljardia euroa.
VastaaPoistahttps://www.sijoittaja.fi/137306/suomalaiset-hamstraavat-rahaa-pankkitileille/
Ja 3.5 miljoonan onecoinistin tileillä on yhtiön ilmoittaman arvon ja arvioidun kolikkomäärän perusteella noin 1800 miljardin euron arvosta Onecoineja.
Ja yhtiö printtaa kolikoita saman verran vielä itselleen.
Jostain kumman syystä jäsenet eivät saa edes OneCoin tiliensä euroja nostetuksi ulos. Yhtiö on käytännössä pers'auki ja rahat paremmissa taskuissa.
Ei ole julkista toimitusjohtajaa, ei teknistä johtajaa, jäsenten varojen hallinasta kukaan ei tiedä mitään, yhtiö on Arabi Emiraattien veroparatiisiin rekisteröity, jos kritisoit julkisesti yhtiötä tilisi voidaan jäädyttää, yhtiön 2 johtohahmoa pidätettynä USAssa ja Ruja pakoillut jo 2 vuotta 85 vuoden syytteitään. Support ei toimi, julkisia puhelinnumeroita yhtiöllä ei ole, Sofian toimiston ovet on aina suljettuna ja sisällä korkeintaan pari naista ja vartija.
Mutta uskovaisia riittää. Nämä Bulgarialaiset aivan varmasti mullistavat koko maailman talouden ja tuovat rahansiirrot kaikille ihmisille köyhimmät mukaan lukien. Ja lehmät lentää.
Ainakin pari kuukautta sitten Sofian konttorin ovi kävi ahkeraan, sisään ja ulos kulki henkilökuntaa (naisia ja miehiä).
VastaaPoistaSen sijaan osoite, johon Vuorinen neuvoo lähettämään median kysymyksiä (press@onelife.eu) ei toimi:
Generating server: mail.onecoin.eu
kalina.teneva@onelife.eu
Remote Server returned '554 5.1.1 < #5.1.1 x-unix; user unknown>'
Ilmeisesti press-laatikko on ohjattu Kalinalle, joka on jättänyt firman. Näin siis firmassa, joka lupaa mullistaa rahan markkinat.
Legitiltä maailman tulevalta reservivaluutalta vaikuttaa kun edes pressi email ei toimi. XD
VastaaPoistaEi sinänsä yllätä enää mikään. Tai no ainoastaan tunkkien hyväuskoisuus jaksaa aina ihmetyttää.
"WinCapitan henkiset perilliset...". Todennäköisesti samoja tunkittajia ja tunkitettuja molemmissa pyramidipeleissä. Ensin mainitussa on jo vuosia sitten jaettu lainvoimaisia tuomioita, joissa huijaus on todistettu. Samoja tyyppejä on pyörinyt molemmissa ponzeissa, kuten Vyölaukkumies ja Kari Wahlroos. Uskon täytyy olla todella vahva. Hämmästyttää sekin, ettei Vuorinen siirtynyt muiden koinistien kanssa DagCoiniin ja SuccessFactoryyn, vaan yrittää pelata kaatuneella pyramidilla. Huhujen mukaan Vuorinen on ryhtynyt ottamaan "koulutusmaksuja" enää käteisellä. Mitäköhän verottaja tuollaisesta tuumii? Kompastuihan Al Caponekin juuri verottajaan.
VastaaPoistaLakimiehillä uhkailu näyttää yleistyvän muuallakin. Ponzi- ym verkostomarkkinointihuijauksia käsittelevän Behind MLM-sivuston ylläpitäjää "Oz"ia on uhkailtu hänen omien sivustojensa kommenttipalstoilla lakimiehillä ja vaadittu poistamaan negatiiviset artikkelit. Peli on kovaa ja rahamäärät suuria. Walrooskin onnistui poistattamaan wikipediasta häntä koskevan OneCoin-artikkelin.
Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.
VastaaPoista
VastaaPoistaWahlroosin Kartsa on sitten kaiketi vaihtanut koijausta. (Siis taas.) DagCoin on huono, sijoita sen sijaan uuteen:
https://www.instagram.com/p/B21nw31BC-0/
VastaaPoistaJoko suomen polliisi on aloittanut tutkinnan?
KRP odottaa lähdekoodin julkistusta. Saahan sitä odottaa kun "lohkoketju 2.0":lle sellaista ei ole edes luvattu julkistaa.
PoistaJoku voisi kysyä, onko Wahlroosin vastaus jälleen: "This one is real".
VastaaPoistaTommi Vuorinen kun väitti viimeisessä webinaarissaan että syy miksi media (mm. BBC) hyökkää juuri nyt OneCoinia vastaan kovilla, on se että yritetään kuulemma vaikuttaa tähän väitettyyn "keskuspankkiin".
VastaaPoistaKysyisin Tommilta että miten ihmeessä BBC tiesi yli puoli vuotta sitten kun sarjaa alettiin tekemään, että OneCoin omien sanojensa mukaan on juuri nyt jonkun keskuspankin syynättävänä?
Tammikuussa yhtiö sanoi että se on vain yhden askeleen päässä pörssin avaamisesta.
https://www.onecoin.eu/uploads/media/default/0001/01/cb3efd039ef9d5b48fcae58444da9100040ab2ce.pdf
Jo kesäkuussa 2018, lähes 1.5 vuotta sitten, Konstantin sanoi että pörssiratkaisu on 95% valmis.
https://youtu.be/yAK2HV4F05I?t=960
Mistä ihmeestä siis BBC olisi tiennyt että juuri nyt OneCoin olisi jonkun "keskuspankin" syynissä? Joku kulttiuskova tunkki voisi kysyä tätä Tommilta jos uskaltaa.
Tosiasiassa yksikään keskuspankki ei keskustele OneCoinin kanssa yhtään mistään, muuta kuin korkeintaan siitä että OneCoiniin liittyvät rahansiirrot blokataan huijauksen ja rahanpesun takia. Ellei sitten käytetä peiteyhtiötä josta OneCoin on kyllä kuuluisa.
Eilen tuli uusin uutinen että neljää Bank Of Ireland :in henkilöstön jäsentä kuullaan todistajana OneCoin oikeudenkäynnissä USAssa.
https://financefeeds.com/bank-ireland-employees-set-testify-onecoin-case/
Kaksi viikoa sitten tuli "Corporate update 17.09.2019" jonka välitti OneCoin/OneLife Global Leadership Group ja Inner Circle jäsen Dusan Torbica. Sen mukaan OneCoin tutkinta pörssiin hyväksymiseksi kestää 2 viikoa.
VastaaPoistaNyt on tasan 2 viikkoa tuosta kulunut. Jäämme odottelemaan uusimpia selityksiä.
https://i.imgur.com/sziy1Ko.png
Tosiasiassa yksikään keskuspankki ei keskustele OneCoinin kanssa yhtään mistään
VastaaPoistaTommin mukaan tarvitaan keskuspankki, jotta kryptovaluuttaa voisi vaihtaa perinteisiin valuuttoihin. Rohkea onecoinisti voisi kysyä Tommilta myös: mitä ihmettä oikein tarkoitat?
Valtioilla on omat keskuspankit, eikä niillä ole mitään tekemistä kryptovaluuttojen kanssa. Mikään keskuspankki ei tee yhteistyötä yhdenkään kryptovaluuttapörssin kanssa, eikä Bitcoin, Ripple, Ethereum yms. tarvitse mitään keskuspankkia.
Satuwebcastaaja Vuorinen ollut taas asialla.
Wahlroosin ja Success Factoryn tiet eroavat:
VastaaPoista"It’s heartbreaking to reach this decision as you all mean the world to me. As I value the industry so much and always want the best for all great networkers...
After very pleasant and looong discussion today we reach what we think is the best solution for success factory and all the great people
As kris wrote above, I leave with small tears in my eyes
All the best and I hope you all can share the same understanding that better live in harmony
Kari"
Petteri, poikkeus vahvistaa säännön. Hollannissa keskuspankki on se taho joka antaa tulevaisuudessa luvat krypto-toimijoille. Muissa EU maissa näin ei minun tietääkseni ole.
VastaaPoistahttps://cointelegraph.com/news/dutch-central-bank-crypto-firms-to-be-regulated-as-of-january-2020
https://www.reuters.com/article/us-netherlands-cenbank-crypto-currency/dutch-central-bank-to-regulate-crypto-firms-from-january-10-orders-them-to-register-idUSKCN1VO0ST
Ei näytä helpolta eikä ilmaiselta dealshakerin käyttö:
VastaaPoistaTää ois kiva hankkia, mutta pitää olla myös euroja tilillä, jotta osto onnistuu. Eurojen siirrosta pankkitililtä jäsenpaikalle veloitetaan 15 e ja siirto kestänee jonkin aikaa. :/
Ja mitä muita taikatemppuja se vaatii.....
Yhtäkkiä kaikki onecoinistit tarvitsevat hampaiden valkaisua tai juhlameikkiä tai muita asioita jotka eivät ensimmäisenä tulisi mieleen kun yksinäinen tai perhe hankintojaan suunnittelee, mutta onecoin on siitä ihmeellinen että se synnyttää myös tarpeita. Tietysti on selvä että käytetään tilaisuutta hyväksi päästä näistä leikkikolikoista eroon ja kaadetaan likasanko vielä pahemmin hairahtaneen uskonveljen tai sisaren niskaan.
VastaaPoistaMikäs tää Wahlroosin uusi viritelmä nyt sitten on, onko nämä jotain terveystuotteita? tienaako tavis siinä "kuukaudessa Miljoonan"? :)
VastaaPoistaJoko suomessa järjestetään hurmoshenkisiä kokouksia auditorioissa?
Siis häh? Ternimaitokapseleitako tämä miekkonen taas alkaa kaupittelemaan?!? Johan se viimeksikin kusi kintuille, niin tämäkö yrittää taas?
VastaaPoista"Wahlroosin Kartsa on sitten kaiketi vaihtanut koijausta. (Siis taas.) DagCoin on huono, sijoita sen sijaan uuteen:
VastaaPoistahttps://www.instagram.com/p/B21nw31BC-0/"
Luotettavalta vaikuttaa tämäkin pulju. Yrityksen sivuilla esitellään mm. Hanna Skyttä tittelillä "Miss Universe". Tietääköhän Hanna itse olevansa moisen tittelin kantaja?
https://obeysport.com/celebrities/
Tietänee: https://www.iltalehti.fi/fitnessvoimailu/a/e3f28f1d-79a9-48a4-aba9-cf6857a0d49e
VastaaPoistaNo jopas, näitä titteleitä jaetaan näköjään useammalta taholta. Onnea Hannalle (mutta Kartsalta en silti ostaisi mitään).
VastaaPoistaMenee vähän offtopic. Mutta Kartsasta vielä. Saattaa olla että Kartsa liittyykin Wellmont Capital koijaukseen.
VastaaPoistaAinakin näyttää jotain hienoa uutta W-käsimerkkiä vaakatasossa, yhdessä Udo Deepshitin, Kenny Nordlundin ja Anthony Normanin kanssa. Samassa paikassa kuva mistä Kartsan viimeisin video, joten voi olla että tässä on Kartsan uusi koijaus.
https://i.imgur.com/GcDZwSP.jpg
https://www.facebook.com/kari.wahlroos/posts/10158409814262699
BehindMLM:llä on artikkeli tämän Wellmont Capital koijauksen monimutkaisesta historiasta ja kaatuneista ponzeista ja huijareista jotka tässä on takana:
https://behindmlm.com/companies/ormeus-global/wellmont-capital-antony-norman-gobbles-up-whats-left-of-iq-chain/
BBCSounds:in The Missing Cryptoqueen episodi 4 on julkaistu!
VastaaPoistaEpisodi 4 - Miss OneLife
https://www.bbc.co.uk/programmes/p07nkd84/episodes/player
https://podcasts.apple.com/gb/podcast/the-missing-cryptoqueen/id1480370173
Nyt tuli vahvistus että Kartsa siirtyi Wellmont Capital/Wantage One MLM ponzi-pyramidi huijaukseen.
VastaaPoistaKyseessä näyttäisi olevan ihan perinteisempi ponzi-pyramidi huijaus Bitcoin treidauksen varjolla, joka aivan suoraan lupaa 0.3% - 1.8% VIIKOTTAISTA profittia siOitukselle.
SiOitus_paketteja myydään tyhmille ja tietämättömille hintaan 100€ - 50 000€.
Kari postasi jo huijauksen esittelyvideon FB sivulleen:
https://www.facebook.com/kari.wahlroos/videos/10158412508737699/
Uusimmassa FB kuvassa Kari poseeraa W-sormimerkkiä näyttäen yhdessä toisen MLM-rikollisen Udo Deppischin kanssa.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10158412962452699&set=a.10150485126402699&type=3
Tälläistä palautetta onecoinistit Hesarille lähettävät, ei ole vaikea päätellä miksi tätä ihmisryhmää viedään kuin pässiä teuraaksi:
VastaaPoistaVittu tätä teidän journalismia. juho pekka parviainen on kait päässyt teille töihin suoraan ala-asteelta. Miten mies kehtaa väittää One coinia huijaukseksi vaikka yhdenkään valtion viranomaiset eivät ole sitä huijaukseksi todenneet? Ettehän te saatanan apinat edes ole ottaneet yritykseen itseensä yhteyttä millään tavalla. Kaikki tiedot mitä te paviaanit keräätte ovat vahvistamattomia netti kirjoituksia. Ottakaa nyt saatanan äkkiä lusikka kauniiseen käteen ja oikaiskaa juttujanne tai syttyy kohta sellainen sota että saatte paeta Timbuktuun
Tommi on uskossaan horjumaton ja vaatii uskonveljiä ja sisaria myös pysymään kaidalla tiellä :
VastaaPoistaTässä ryhmässä on ihmisiä, jotka pitävät Onelifea/Onecoinia "uskontona" ja jäseniä "aivopestyinä." Kaikilla ryhmässä olevilla on Onecoineja, joten on erikoinen asenne, jollei halua konseptin onnistuvan. Mieluummin uskoo median ja vihaajien suoltamaa disinformaatiota ja on negatiivinen asian suhteen. Toimittajillako on parempi tieto asiasta, kuin yrityksellä, siinä mukana olevilla ja konseptin ymmärtävillä? Mediako on aina oikeassa ja puhtain tarkoitusperin "suojelemassa" kansalaisia?
Faktaa on, että yhtiöllä on lohkoketju ja se on viranomaisten ulkopuolisilla asiantuntijoilla todentama.
Faktaa on, että Dealshakerin kauppiaat ovat oikeita kauppiaita ja tavarat/palvelut liikkuvat oikeasti.
Faktaa on, että palkkiojärjestelmä on laillinen ja viranomaisten sellaiseksi toteama. Ei liittymismaksua, todellinen tuote ja palkkioita voi ansaita ilman omaa rahallista panosta.
Ei siis ole millään tavalla kyse uskonnosta, vaan liiketoiminnasta, jolla on valtavat tulevaisuuden näkymät ja mahdollisuus muuttaa maailmaa.
"Ei liittymismaksua, todellinen tuote ja palkkioita voi ansaita ilman omaa rahallista panosta."
PoistaTommi kuule... Mikään noista ei asioista ei tarkoita että OneCoin olisi tai olisi olematta pyramidihuijaus.
Mutta se, että firma palkitsee uusien maksavien jäsenten rekryämisestä (olkoon maksu ja rekryäminen pakollista tai ei) ja maksaa em. palkkiot niistä rahoista jotka uudet jäsenet liittyessään maksoivat, on pyramidihuijaus.
Faktaa on että yksikään viranomainen ei ole todennut että OneCoinilla on validi lohkoketju johon olisi tallennettu kaikki Onecoin transaktiot.
VastaaPoistaTällaista tekstiä ei ole, eikä varmankaan edes tule.
Mikä tahansa kotikutoinen lohkoketjulta näyttävä data ei ole validi, eikä ole mitään näyttöä että tällaista olisi integroitu systeemiin. Hyvänä esimerkkinä BackOfficen "lohkoketju" jossa ei ole ikinä näkynyt tosielämän OneCoin transaktioita. Se on täysi feikki, jolla ei ole mitään muuta tehtävää kuin pettää jäsenistöä uskomaan että siellä se lohkoketju nyt pyörii.
TÄMÄ on se fakta, Tommi.
Jos mennään sitten siihen mitä viranomaiset ovat OIKEASTI julkaisseet, ja mihin voidaan oikeasti linkata. DOJ on todennut että OneCoinilla ei ole oikeaa lohkoketjua:
https://i.imgur.com/iD8MsZB.png
Kyseisen quotin voi lukea sivulta 18: https://www.justice.gov/usao-sdny/press-release/file/1141986/download
Toisaalta, OneCoin ainoana lohkoketjun validoijana ei edes loisi sitä luottamusta ja takuuta muuttumattomuudesta joka on lohkoketjun koko pääpointti. Mutta koska tätä huijausta kaupitellaan tekniikasta tietämättömille, niin eihän jäsenistö tällaista tajua.
OIKEA FAKTA on myös se, että DealShakerissä on vain muutamia tuhansia kauppiaita jotka myyvät lähinnä rihkamaa, mutta koska poistuneita kauppiaita ei koskaan miinusteta laskurista (jos siihen ylipäätänsä on mitään luottamista), liiderit hurraavat yli sataatuhatta kauppiasta ja luovat täysin valheellista kuvaa varsin vaatimattoman suosion omaavasta kirpputorista.
Päivässä sivustolla vierailijoita kaikkinensa on alle 15 000, josta vain pieni osa todennäköisesti tekee ostoksia: https://hypestat.com/info/dealshaker.com
OneCoinissa kyse ei ole mistään liiketoiminnasta vaan aivan puhtaasta huijauksesta jonka jo tässä vaiheessa juttua käsittelevä oikeusistuin ja tuomari on todennut todennäköisesti huijaukseksi.
Lähde: https://i.imgur.com/zRVD1S9.png
Linkki: https://www.justice.gov/usao-sdny/press-release/file/1205246/download
Verkosto todellakin on kuin uskonto joka aivopesee ihmisiä mitä erilaisimmilla tavoilla. Uskovaisille jäsenille indoktrinoidaan mitä mieltä pitää olla, mitä pitää sanoa, ja mitä ei saisi lukea. Suuria summia siOittanut jäsen haluaa uskoa, kun urahuijari Vuorinen puhuu.
The Holy Smoke podcastissa Damian Thompson ja Jamie Bartlett keskustelevat juurikin OneCoinin ja uskonnollisten kulttien yhtäläisyyksistä:
player.fm/series/holy-smoke-1426758/the-strange-religion-of-cryptocurrency
Köyliöstä kajahtaa lisää hengennostatus hegemoniaa., jossa itseasiassa kumotaan aiempia lupauksia:
VastaaPoistaOnecoin on uusi askel rahan evoluutiossa ja edustaa virtuaalivaluuttojen joukossa seuraavaa sukupolvea.
ONE:a ei ole tarkoitettu pimeälle/laittomalle nettikaupalle.
ONE:a ei ole tarkoitettu spekulantiksi.
ONE:a ei ole tarkoitettu pikavoitoksi.
ONE:a ei ole tarkoitettu vain IT-osaajille.
ONE:a ei ole tarkoitettu vain hienostolle/yläluokalle.
ONE on viranomaisystävällinen.
ONE on paras muoto rahalle.
ONE on tarkoitettu massamarkkinoille.
ONE on tarkoitettu kaikille.
ONE on valmis ottamaan edistysaskeleen älykkäseen aikaan.
ONE is not for darknet.
ONE is not for speculation.
ONE is not for fast profits.
ONE is not only for tech persons.
ONE is not sophisticated.
ONE is not opposite regulators.
ONE is the best transition for money.
ONE is for mass market.
ONE is for everybody.
ONE is ready to take the leap to smart age.
Otetaan esimerkiksi se että one ei ole tarkoitettu pikavoitoksi... eikö juuri nopeaa rikastumista luvattu silloin kun tämä leikkivaluutta tuli markkinoille?
Kohkaaminen pörssin avautumisesta on jättänyt varjoonsa paljon tärkeämmän seikan: lähdekoodin piti aueta ja lohkoketjun tulla kaikkien nähtäväksi. Sitä varten ketju pitäisi hajauttaa tuhansiin eri koneisiin eri puolille maailmaa väärentämisen estämiseksi.
VastaaPoistaNiin kauan kuin Onecoin "Lohkoketju" on "yksityinen", valuutalla ei voi olla minkäänlaista arvoa eikä tulevaisuutta - koska se ei edes ole kryptovaluutta. Ilman julkista, hajautettua lohkoketjua Onecoin on vain bulgarialaisen huijariryhmän sisäinen tilikirja, jolla ei ole sentinkään arvoa.
Ihan turha spekuloida pörsseillä, arvolla, DealShakerilla tai Tommi Vuorisen lupauksilla ennen kuin lohkoketju on avattu ja hajautettu. Sitä tosin on mahdotonta tehdä turvallisesti jälkikäteen.
Kuten Petteri tuossa viittasi, niin kauan kun OneCoin on ainoa "lohketjun" validoija, ei ole käytännössä mitään väliä onko OneCoinilla edes lohkoketju vai ei.
VastaaPoistaEn sanoisi että julkinen hajautus on periaatteessa ainoa vaihtoehto; esim. Libra käyttää useita kymmeniä, lopuksi jopa sataa eri luotettavaa lohkoketjun validoijaa (nodea) jotka luovat ja validoivat sen yksityistä lohkoketjua.
Nämä luotettavat validoijat ovat Libra Associationin jäseniä kuten Mastercard, PayU, Stripe, Visa, Spotify, Uber jne...
Joten edes Facebook ei oleta että Libran yksityisessä lohkoketjussa luotettaisiin pelkästään Facebookiin, vaan Libran lohkoketjun luonti tapahtuu kymmenien eri luotettavien nodejen validoinnin avulla joita siis pitävät yllä Libra Associationin jäsenet.
https://en.wikipedia.org/wiki/Libra_(cryptocurrency)
Mutta OneCoinilla on vain yksi ainoa validoija; anonyymit bulgarialaiset itse. Ja tässä on se suuri ja olennainen ero!
Tämä tarkoittaa sitä että lohkoketju ei luo sitä luottamusta ja takuuta muuttumattomuudesta joka on lohkoketjun koko pääpointti, koska yhden validoijan lohkoketju on helposti muokattavissa. Tällöin kyseessä on lähinnä tavallinen tietokanta ennemmin kuin lohkoketjun periaatteet omaava järjestelmä.
Tästä syystä OneCoinista pelkästään anonyymien bulgarialaisten validoimana ei voi edes teoriasssa koskaan tulla mitään merkittävää finanssirevoluutiota, oli sillä yksityinen lohkoketju oikeasti käytössä tai ei.
Legitin OneCoin/OneLifen legit GLG Inner Circle liideri King Jayms uhkailee "vihaajia" kuolemalla.
VastaaPoistaIhan legittiä hommaa, koulutusta tässä vaan myydään.. Ja aivan kohta keskuspankin alainen pörssi aukeaa ja OneCoin mullistaa talouden, maksamisen ja valuutan..
Muta sitä odotellessa yllytetään ampumaan "vihaajat".
Originaali Facebook linkki: https://www.facebook.com/kingjayms.wordwide/videos/800622530394172/
Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=g6SuUfUiwzU
Onecoinistit haluaisivat nyt alkaa teettää ihmisillä töitä leikkivaluuttaa vastaan, tosin Tommi kehottaa hätäisimpiä odottelemaan pörssin aukeamiaeen astu, joka lienee hänen viisain neuvonsa tähän saakka.....
VastaaPoistaPörssin aukeamisen odotteluaikana eli nyt olisi jo hyvä yhdessä uudelleen tehdä verottajalle verotuskäytäntöehdotus (kaikkien nimet alle) koska oman yrityksen nimissä olen verottajaa jo puhuttanut jonkin verran, mutta että verottaja vihdoin ymmärtäisi, millainen työllistävä vaikutus meillä voisi olla, kun saisimme palkata ihmisiä ONE:illa tekemään pikkuhommia ja vaikka vähän isompiakin. Työllistävä vaikutuksemme myös henkilökohtaisella puolella olisi mahdollista laajemmin, jos voisimme myös verot maksaa ONE:lla ettei meidän tarvitsisi myydä ONEja maksaaksemme ONE:illa tehtyjen ostosten/teetettyjen töiden henkilökohtaiset verot euroina. Silloin kenelläkään ei olisi tarvetta vaihtaa pörssissä ONEja euroiksi. On se nyt kumma, ellei sitä verottaja voi edes harkita, kun pörssi on auki ja on kiistatonta, että olemme vaurastuneet globaalin yritystoiminnan ansiosta. Miettikööt verottaja, haluaako pitää veroONE:ja odottamassa arvon nousua vai heti vaihtaa ONE :t euroiksi, vaikka korko eurojen säilytyksestä on suomen pankin sivustollakin nyt negatiivinen.
Mitä mieltä olette?
Tommi:
Verottajaa kannattaa lähestyä vasta, kun pörssi on auki. Eivät anna mitään päätöksiä ennen sitä.
Ei kukaan voi olla niin tyhmä että uskoo vielä veroja voitavan maksaa Onecoineilla jolla ei ole edes markkina-arvoa.
VastaaPoistaJoku trollailee Vuorista.
Vuorisen elämää ajateltuna tämän uskonlahkon jäsenet on ainoa mitä hänellä on jäljellä, enää.
VastaaPoistaSe käsittääkö hän itse oikeasti mitä väitetään tapahtuvan vs. mitä tapahtuu on sivuseikka. Viime kädessä hän uskottelee itselleen sen olevan oikeasti totta mitä hän väittää. Näin toimivat uskonlahkojen johtajat.
Sanottiin "joku trollailee vuorista". En usko siihen. Joko se on Vuorinen itse tai hänen sallimansa ulostulo. Tiedetäänhän että hänellä on kontrolli sulkea uskonlahkosta ulos kuka tahansa joka ei miellytä häntä. Siis kirjoittaa jotain mikä ei istu uskonlahkon prinsiippeihin, jotka nekin ovat Vuorisen lennossa määrittelemiä.
Ari Widellin kirjoitus OneLife GLG Inner Circle jäsenen harjoittamasta tappouhkailuista "vihaajia" kohtaan:
VastaaPoistaOneCoin GLG member pretending to kill haters:
https://kusetukset.blogspot.com/2019/10/onecoin-glg-member-pretending-to-kill.html
Tommi:
VastaaPoistaVerottajaa kannattaa lähestyä vasta, kun pörssi on auki. Eivät anna mitään päätöksiä ennen sitä.
Tommi on aina korostanut ettei verottaja ymmärrä Onecoinia, aivan kuin juuri heidän valuuttansa tarvitsisi erityiskohtelua.
Verottajan perusohje on selkeä: louhinta on ansiotuloa. "Tulo realisoituu, kun vastike saadaan esimerkiksi louhijan hallinnoimalle tilille, virtuaalilompakkoon tai muutoin louhijan vallintaan".
Onecoin haluaisi erikoiskohtelua siksi, että vaikka louhitut Onecoinit näkyvät tilillä, ne eivät ole omistajansa vallinnassa, koska tämä ei voi myydä niitä verojen maksamiseksi.
On kaksi mahdollisuutta:
Jos omistajien Onecoin-voitot ovat todellisia, ne pitäisi verottaa ansiotulona sen hetken kurssin mukaan, jolla kolikot on saatu tilille, ja loppu olisi pääomatuloa, joka realisoituu vasta myydessä (sikäli kun niistä joskus pääsee voitollisesti eroon).
Jos Vuorinen haluaa, että verot maksetaan vasta kun pörssi avataan ja omistuksia pääsee myymään, sehän tarkoittaisi että onecoinisteilla ei oikeasti ole tällä hetkellä varallisuutta ja tilillä näkyvät varat ovat yhtiön - eivät jäsenten - omaisuutta.
Kumman tulkinnan Vuorinen itse haluaisi valita?
Tuolla toisessa ketjussa oli mainittu että jäsenellä on kolikot hypänneet CoinSafeen vaikkei ole itse niitä sinne laittanut.
VastaaPoistaSiinä vaan unohtui toinen ja paljon mielenkiintoisempi juttu joka löytyy OneLife backofficen FAQ-osiosta:
"KYC status is DECLINED with the following reason: outdated KYC documents.
We have noticed you have been inactive in the last 12 months, for which reason your uploaded KYC documents have been declined and your available OneCoin account balance nullified."
Eli firma voi ihan yksipuolisesti todeta että "nyt meni rahat" jos vuoteen ei ole ollut tilillä aktiviteettia. Hurjan turvallinen tulevaisuuden maksuvaluutta tämä.
Eli firma voi ihan yksipuolisesti todeta että "nyt meni rahat" jos vuoteen ei ole ollut tilillä aktiviteettia.
VastaaPoistaJuuri tämä osoittaa, ettei Onecoin ole kryptovaluutta vaan pelkkä leikkirahaa painava huijariyhteistö.
Ihmisiä houkuteltiin mukaan Onecoiniin vertaamalla kryptovaluuttaa nykyisiin fiat-valuuttoihin juuri sillä argumentilla, että fiat-valuutat voidaan devalvoida tai ne voivat menettää arvonsa valtion velkaantumisen vuoksi. Onecoin-varat voivat kadota huijarien niin päättäessä.
Oikeaa kryptovaluuttaa ei voida manipuoloida - juuri siinä on koko kryptovaluuttan idea. Jos ei tätä ymmärrä, kannattaa unohtaa koko ala ja keskittyä vaikka lottoamiseen.
Keskustelua pörssistä:
VastaaPoistaJere: >Tommi Vuorinen sellainen kysymys että kun tässä on puhuttu pörssin tulemisesta, niin mulla on mennyt ohi tai onko sitä julkaistukaan, että onko tämä tuleva pörssi yhtiön ylläpitämä pörssi vai meneekö kolikko jollekin maailman laajuiselle cryptovaluutta pörssille?
Tommi: Pörssi on yhtiön ylläpitämä ja keskuspankki on mukana. Se toimii niillä markkinoilla, joille on lisenssit olemassa tai toiminta on muuten sallittua. Myös muista pörsseistä on ollut puhetta jatkossa.
Hande: Tommi Vuorinen eli tarkoitat pelkkään sisäiseen pörssinkö vain?
Tommi: Ei tietenkään, vaan julkiseen.
Aki: Pörssi on avoin globaali kauppapaikka kaikille ihmisille maapallolla, sielä ostetaan ja myydään valuuttaa, kolikkoja ja osakkeita, välittäjillä on komissiot eli palkkiot. toivottavasti firma ei ala ahneeksi tämän suhteen, Rujalla ja suvulla pitäisi olla jo riittävä varallisuus, nyt syöttöä businekseen ja homma maaliin. Nyt yhtiöllä on vuoro ja lupa tehdä ne 1000 miljonääriä, euroissa. NYT ON PIAN MEIDÄN VUORO. ONE:lle globaalin valuutan infra.
Ajatelkaa nyt.
VastaaPoistaIhmiset ovat lähettäneet bulgarialaisen rikollistaustaisen mustalaisperheen ja ruotsalaisen sarjahuijarin perustamaan yhtiöön rahansa toivoen että mustalaisten tarjoamat tuhansien, jopa satojen tuhansien eurojen paketit vähintään 100-1000 kertaistavat investoidut rahat, ja jäsenet uskovat että tästä vieläpä luodaan oikein finanssivallankumous.
Mitä helvettiä ihmisten päässä oikein liikkuu, kun vieläkin tätä puolustellaan lähes uskonnollisesti? Tajuaako ihmiset että kaikki varat ja kolikot ovat täydellisesti bulgarialaisten hallinnassa, eikä lohkotjulla olisi edes mitään virkaa koska sitä hallinnoisi vain yksi ainoa taho. Ei ole mitään omaa turvallista tiliä jossa olisi kryptovaluuttaa, ei ole mitään turvaa. Kaikki on täysin bulgarialaisten hallinnassa, ja hyvin äkkiä ei kenenkään hallinnassa sitten kun serverit sammutetaan.
Single point of failure, opetelkaa tunkit mitä se tarkoittaa, jos ette muuta englanniksi osaa. Sitten kannattaa ottaa selvää mitä se tarkoittaa periaatteen tasolla, jos lohkoketjua hallinoi vain yksi taho. Vinkki: kyseessä ei ole lohkoketjun periaatteiden tasolla enää lohkoketju. Ei sillä että huijaus lohkoketjua viitsisi edes käyttää. SQL tietokannassa numerot pyörii.
Lohkoketjuista tai kryptovaluutoista ei tajuta edes perusteita eikä periaatteita, mutta tätä markkinoidaan tuulipuvuille ja muille hyväuskoisille mahtavana tilaisuutena joka mullistaa maailman.
Ihan täysi ammattihuijari maajohtaja vedättää paikallista seurakuntaa täysillä, ja varmaan tosiaan on itsensäkin suggeroinut uskomaan siihen mitä bulgarialaiset sanovat.
Sitten verkostosta uhataan vieläpä tappaa tämän farssin arvostelijat. Ei helevata mitä touhua.
Niin ja jos joku väittää että kyse ei ole investoinnista, voi itse kuulla miten Ruja sanoo kolikkoja omistavien olevan investoijia, tällä videolla kohdasta 8:16:
https://youtu.be/RDJrVeh_6dw?t=496
"You can trade the coin, speculate, YOU CAN INVEST… Currently all of you are actually INVESTORS who have coins, because you wait for the value to grow.
Is somebody in the audience who mined at 4 tokens per coin... congratulation you at least DOUBLED YOUR INVESTMENT!"
- Ruja Ignatova
"Tajuaako ihmiset että..."
PoistaKuten Al GOre totesi dokumentissa Epämiellyttävä Totuus: "on hyvin vaikea saada ihmistä ymmärtämään jotain asiaa jos hänen rahansaantinsa riippuu siitä että hän ei ymmärrä sitä."
Tunkeilla on rahat kiinni huijauksessa. Siinä ei halua tajuta että se on huijausta koska sitten pitäisi myöntää itselleen että rahat ovat menneet.
Toivo kuolee viimeisenä, sanotaan.
Onecoinilla on uusi OneForeX, jossa hyödynnetään ilmeisesti samaa "koulutusta" valuuttakauppaan. Paketit ovat samanlaisia kuin Onecoinissa aikanaan, hintoja vähän nostettu: Forex Beginner 150 euroa, Forex Talented 575 euroa, Forex Advanced 1300 euroa, Forex Expert 3750 euroa ja Forex Unleashed 5750 euroa (sivulta https://www.oneforex.eu/en).
VastaaPoistaKohdassa CHECK IT voi vetää hiirellä liukusäädintä ja katsoa, miten valuuttakauppa voisi tuottaa rahaa. Epäselväksi tosin jää, mitä valuuttaa pystyakselin "Price" tarkoittaa, tai mikä on vaaka-akselin aika-asteikko. Pelkkää sumutusta siis kaikki.
Ensivaikutelma on tavaton julkeus: on huijareilla pokkaa houkutella ihmisiä samalla reseptillä ja samalla Onecoin-tilillä taas uuteen kuvioon. Eikö neljä miljardia euroa riittänyt?
OneForex on vanha juttu. Nuo paketitkin ovat olleet myynnissä jo tammikuussa 2018, kuten archive.org-versio meille näyttää.
VastaaPoistaRahojen kotiuttamisen onnistuminen OneForexista on ilmeisesti aina ollut vähän niin ja näin.
Eikös tuo OneForex ollut pelkästään koulutusalusta josta mitään kotiutuksia ei edes saa ulos. Näin muistelisin, että siellä pyörii simulointitilassa MetaTrader 5 kun ostaa paketin.
VastaaPoistaNiin, onko kenellekään selvinnyt, mitä OneForeX-paketin ostaja oikein saa rahoillaan? Pelkkää koulutusta ja simuloitua kaupankäyntiä? Kuulostaa vielä huonommalta diililtä kuin Onecoin-kolikkojen ostaminen.
VastaaPoistaJos tuon nyt oikein tulkitsen niin "Forex Unleashed" paketti maksaa 5.750,00€ ja sillä saa:
VastaaPoista- 1.000,00€ leikkirahaa OneForexiin
- täyden paketin jonkin sortin "koulutusta"
- 26.080 "promotional tokens"
- 3 "splittiä", eli tokenien tuplausta.
Nykyinen kolikkojen "luohinta" menee hinnalla 300 token/ONE joten splittien jälkeen tuo on tuottanut jotain 695 ONE (oikeasti varmaan vähemmän koska splittejä pitää odottaa).
Nykykurssilla firma väittää niiden olevan 20.829,23€ "arvoiset".
Tuohon forexiin sen verran että jokaisella oikealla brokerilla on tarjota myös demotili jolla voi harjoitella mielin määrin ilmaiseksi. Myös brokerin tarjoama koulutus on ilmaista.
VastaaPoistaKysymys - Onko tämä olettamus mikä olisi lähtökohta pörssissä vaihtoarvoksi kun pörssi aukeaa?
VastaaPoistaToken 0,22€
One 29,95€
Tommi: Todennäköisesti yksi arvonnousu tulee ennen pörssiä ja sillä mennään julkiseksi.
Onecoinistit veikkailevat arvoa 32-36€
Coinisti: Tarjontaa on paljon enemmän kuin kysyntää. Saa nähdä miten yhtiö julkistaa kolikon ettei romahtaisi heti. Myyntirajoituksia on varmasti ja veikkaan että saa odotella omien kolikkojen myynniksi menemistä vielä pitkän aikaa.
Tommi: Arttu Huhtasaari Olet oikeassa ja malttia tarvitaan edelleen. Median ja yleisen mielipiteen kääntäminen faktoilla auttaa merkittävästi kysynnän kasvattamisessa ja siksi on tärkeää oikaista väärää informaatiota ja valeuutisia välittömästi.
Mitenkäs tuohon pörssin avautumiseen istuu Onecoinin (tai Tommin) mainostama lohkoketjuun upotettu KYC? Jos se olisi totta, niin pörssistä voisi ostaa Onecoineja vain henkilö jolla KYC on tehty lohkoketjua hallitsevalle yhtiölle.
VastaaPoistaMiten on, onko KYC pelkkää satusetäilyä? Vai onko satusetäilyä se, että pörssi aukeaa ulkopuolisille?
"Onecoinia ei voi käyttää laittomiin tarkoituksiin", on yhtiö korostanut ja pitänyt sitä kilpailuetunaan. Jos kolikkojen omistajatieto halutaan tallentaa lohkoketjuun se merkitsee, että jokaisen kolikoita ostavan on rekisteröidyttävä pörssin asiakkaaksi ja lähetettävä omat passi- yms. tietonsa henkilöllisyyden varmentamiseksi, ennen kuin pääsee ostamaan kolikkoja. Mikään tavallinen pörssi ei siis tule kyseeseen, vaan sen täytyisi olla Onecoinin oma Xcoinx.com-pörssi.
VastaaPoistaEdelleen se merkitsee, että jokaisen pörssistä ostetun kolikon liikkeitä pystyy jatkossakin seuraamaan. Kuka maksoi kenellekin? Mainio ominaisuus viranomaisten näkökulmasta (verottaja, poliisi) -- ehkä uteliaan naapurinkin, mikäli omistajatiedot näkyvät lohkoketjusta julkisesti.
Mutta kuka verkoston ulkopuolelta haluaisi ostaa tai käyttää tällaisia kolikoita, kun tarjolla on myös ihan oikeaa, käteisen tavoin anonyymiä kryptovaluuttaa (Bitcoin, Ethereum ym)?
"Mainio ominaisuus viranomaisten näkökulmasta (verottaja, poliisi) -- ehkä uteliaan naapurinkin, mikäli omistajatiedot näkyvät lohkoketjusta julkisesti."
VastaaPoistaBitcoinin yksityisyys on heikentynyt jo vuosien ajan viranomaisten toimien takia. Ks. esim. "Laki virtuaalivaluutan tarjoajista". Henkilöllisyystodistukset on käytännössä jo kauan täytynyt lähettää pörsseihin, ja nykyään on jo lakeja, jotka vaativat sitä. Myös Suomen Verohallinto seuraa lohkoketjua.
Yksityisomaisuuden suoja on edelleen vahva bitcoinissa. Omistajatietoja ei pysty viranomaisen (tai kenenkään muunkaan) määräyksellä muuttamaan jos kolikot ovat omistajan omassa lompakossa.
Suomessa Finanssivalvonta pitää rekisteriä virtuaalivaluutan tarjoajista. Kuten aiemmassa kommentissa oli mainittu, Vuorisen ilmoittama keskuspankkiyhteistyö voisi todellisuudessa olla Onecoinin rekisteröintiyritys jonkun maan viranomaiselle. Jos se sattuisi menemään läpi, se olisi Onecoin-uhreille uusi "todiste" homman laillisuudesta.
Bitcoinia vaihtavan pitää EU-alueella tunnistautua kiristyneiden rahanpesuvaatimusten vuoksi, mutta itse rahansiirtoja ei voi mitenkään helposti seurata. Voin vaihtaa 1000 euroa BTC:ksi ja tehdä sillä vaikka 4 x 250 euron ostokset kenenkään tietämättä. Jos saan palkan alunperinkin BTC:nä, voin käyttää sen yksityisesti. Lisäksi pieniä summia voi vaihtaa automaatissa ilman tunnistautumista.
VastaaPoistaNaurattaa tuo harhaanjohtaja Vuorisen jatkuva faktoista jankkaaminen tunkeille. Vuorisella ei ole yhtään mitään faktaa näyttää mustaa valkoisella. Pelkkää OneCoinin itsensä julkaisemaa hypeä ja puppua jota saarnaa muka faktana.
VastaaPoistaOikeita faktoja on tässäkin ketjussa postattu virallisilla lähdelinkeillä ja valideina teknisinä perusteluina, eikä harhaanjohtaja Vuorinen pysty niitä mitenkään kumoamaan.
Media ja yleinen mielipide ei tule ikinä kääntymään OneCoin-myönteiseksi siitä yksinkertaisesta syystä, että faktat mitä osin on tässäkin ketjussa esitetty osoittavat sen että kyseessä on miljardiluokan huijaus.
Tekee oikeasti pahaa lukea noita englanninkielisiä keskusteluja. Siis oikeesti tekee pahaa. Kommentointi on tätä tasoa "mulla on tuhat kolikkoa ja kun pörssi aukeaa saan 29000€" Sellasta hurmosta, että järkipuhetta ei tuolla kuunnella. Ruma todellisuus edessä aika monella. Ja selvennykseksi vielä totean: jos joku pörssi joskus aukeaa niin ette tule saamaan pennin jeniä koska ostajia ei ole!!
VastaaPoistaJa sitäkin ihmettelen, että miten tämä mystinen "keskuspankki" liittyy pörssiin? Osaako joku selventää tätä sumutusta?
On ainakin sata kryptopörssiä joihin voi liittyä heti mutta nämä tarvitsevat "keskuspankin"
Uskoni ihmisiin on koetuksella.
Verkossa on paljon ihmisiä Pakistanista, Vietnamista, Afrikasta ja Aasiasta. Heillä ei ole kokemusta nettihuijareista saati kryptovaluutoista. Odottavat tosissaan pörssin aukeamista ja kuvittelevat silloin kolikkojensa muuttuvan oikeaksi rahaksi.
VastaaPoistaOikein tekee pahaa ajatella, miten Vuorinen ja Wahlroos ovat käyneet huijaamassa tällaisten ihmisten vähäiset varat bulgarialaisten taskuihin.
Niin ja omaan taskuihinsa. Vuorisestahan tehtiin myös rikosilmoitus kun koplasi yhden pahasti alkoholisoituneen ja masentuneen henkilön käytännössä koko omaisuuden käteisenä. Tämän noin 4-kymppisen henkilön terveys petti ja hän kuoli. Ystävä joka oli seurannut tapahtumia ja koittanut puhua järkeä teki rikosilmoituksen Vuorisesta Oulun poliisille 8.6.2017. Toivottavasti tämä mainittaisiin tulevassa MOT:issa.
VastaaPoistaRikosilmoitus ei ole johtanut mihinkään. Valitettavasti todistaminen on vaikeaa ja psykopaattiset huijarit kuten Vuorinen pääsevät kuin koira veräjästä.
Vuorisen seurakuntakaan tuskin uskoo mitään pahaa johtajastaan. Täytyy toivoa että jossain vaiheessa oikeus toteutuu tavalla tai toisella Vuorisenkin osalta.
Samaan aikaan toisaalla DagCoin (josta Kari Wahlroos hyppäsi pois kuin rotta uppoavasta laivasta) ui yhtä syvissä ja tummissa vesissä:
VastaaPoista1. DagCoin ei näytä jäsenten rahoja lohkoketjua vastaavassa DAG tanglessa (firma kutsuu sitä nimellä DagChain). Tämä tarkoittaa että koko DagChain on merkityksetön koska kolikkojen omistajuus on talletettu muualle.
2. DagCoin ei tarjoa lähdekoodia toi binääriä hajautettua verkkoa varten. Sovellus kommunikoi DagChainin kanssa yhden ainoa IP-osoitteen kanssa (IP-osoitteen, joka muuten tulee Amazonin Web Servicestä). Tämä tarkoittaa että koko "lohkoketju" katoaa jos DagCoin unohtaa maksaa laskun Amazonille.
3. DagCoinin "Success Factory"-pörssi väittää että sisäisessä pörssissä on tehty 12 500 kauppaa viime viikolla. Perinteisesti vuorokauden kolikkoliikenne on mitattu alle viiden tuhannen euron luokassa. Tarkoittaa että kaikki jäsenille jaetut kolikot olisi tällä tahdilla muutettu euroiksi noin suurin piirtein vuonna 3706. ("Pitkän aikavälin sijoitus" kuulemma.)
4. Tarkemmin tarkasteltuna sisäisen pörssin puolella 10 740 kaupantekoa (86% kaikista kolikkomyyntitapahtumista) on tapahtunut 8 minuutin sisään. Tämä tarkoittaa että 86% kaikesta kaupankäynnistä on pelkkää feikkiä, koska on epärealistista kuvitella että ihmiset tekisivät ostokset "sattumalta" tuollaisessa nipussa ja keskellä yötä. Mistä seuraa että jäsenten mahdollisuudet rahojen kotiuttamiseen ovat vielä pienemmät kuin yllä sanottiin.
DagCoin ei ole yhtään enemmän "totta" kuin OneCoin. Vaikka Kari Wahlroos niin väittikin.
Wahlroos varmaan havaitsi tämän valheen itsekin ja sen vuoksi hänen ja Success Factoryn tiet erosivat : -)
VastaaPoistaBBC Sounds julkaisi aamulla viidennen osan podcast sarjastaan.
VastaaPoistaThe Missing Cryptoqueen Episode 5: What dreams may come
'Who is to blame?' One of the world's highest-earning MLM'ers, and former top OneCoin seller, agrees to talk.
https://www.bbc.co.uk/programmes/p07nkd84/episodes/downloads
https://podcasts.apple.com/gb/podcast/the-missing-cryptoqueen/id1480370173
Koinisteille kun kuitenkin tätä palstaa silmä kovana luette: Onecoin ei ole oikeassa pörssissä koska se ei ole kryptovaluutta. Muuten se olisi ollut jo ajat sitten. Ainoa vaihtoehto on siis oma sisäinen pörssi mutta siinäkin pätevät samat lainalaisuudet joista tärkein on että myyjien lisäksi täytyy olla myös ostajia jotka ovat valmiita maksamaan pyydetyn hinnan oikealla rahalla.
VastaaPoistaEn usko oman leikkipörssin aukeamiseen lähiaikoina eikä välttämättä koskaan mutta jos niin kävisi niin mistä luulette löytyvän ostajia jotka ovat valmiita maksamaan kolikosta kolme kymppiä tai edes kolme euroa kappale? Niitä ei yksinkertaisesti ole. Kuten Petteri sanoi niin 5 miljoonan coinin pakettia kaupataan hintaan 0.3 senttiä per kappale eikä tuokaan mene kaupaksi. Pienempiä paketteja joku hyväuskoinen voisi tuolla hinnalla jopa ostaa.
Epäilemättä tämä palsta aiheuttaa "hämmennystä verkostossa" mutta niin sen pitääkin ja kannustaa ihmisiä lopultakin tekemään rikosilmoituksia. Konstantin ja Sebastian saavat kohta tuomiot USA:ssa ja sitten myös KRP alkaa toimia.
On aika myöntää että teitä huijattiin. Puheet keskuspankista tai lisensseistä ovat jopa Onecoinin mittapuulla uskomatonta potaskaa.
Nykyään kryptopörssin täytyy rekisteröityä. Suomessa se tehdään Finanssivalvonnalle. Kyseessä ei ole keskuspankkiyhteistyö, mutta oma spekulaationi on, että rekisteröitymisellä voitaisiin jälleen kerran sumuttaa Onecoin-uhreja. Jos siis hakemus menee läpi. Voi olla, että viranomaisella ei ole mitään syytä olla hyväksymättä hakemusta, jos se täyttää muodolliset kriteerit. Jatkuuhan Onecoinin toiminta muutenkin huolimatta selvästä laittomuudesta.
VastaaPoistaKryptopörssin perustaminen on eri asia kuin sinne meneminen ja kuten sanoin niin Onecoin olisi jo kauan sitten ollut pörssissä jos sinne pääsisi. Esim Kraken tyrmäsi aikoinaan Onecoinin tylyin sanoin.
VastaaPoistaTeoriassa Onecoin voisi ilman mitään lupia perustaa oman kryptopörssin jossa voisi treidata eri kryptovaluuttoja mukaan lukien Onecoin ja tämä olisi mielenkiintoista nähdä. Mitään voittoja tosin kukaan ei saisi euroina, bitcoineina ym kotiutettua vaan ne tulisivat Onecoineina ������
Oman sisäisen pörssin voisi avata vaikka huomenna mutta oikean rahan ostajien puute kyllä tiedetään ja siksi sitä ei avata.
Lisenssien saaminen krypto-fiat kryptopörssin pyörittämiseen on periaatteessa äärimmäisen helppoa riippuen maasta. Esim. Virossa toimii palvelu joka hoitaa 24 tunnissa yrityksen perustamisen, ja hakee luodulle yhtiölle kryptolompakko ja kryptopörssi -palveluille viralliset lisenssit, kaikki 4800 eurolla.
VastaaPoistahttps://heaven.ventures/
Esim. viime tiistailta tuon palvelun kautta saatu kahdelle yritykselle kryptopörssilisenssit Virosta:
https://mtr.mkm.ee/taotluse_tulemus/517910
https://mtr.mkm.ee/taotluse_tulemus/520448
Että ei se tuon vaikeampaa ole..
^ Näköjään koko kryptopörssipaketti olikin €7200, noh kuitenkin, periaatteessa krypto-fiat kryptopörssin EU-lisenssillä saisi pystyyn varsin nopeasti ja vaivattomasti käytännössä kuka tahansa hyvin helposti.
VastaaPoistahttps://heaven.ventures/#our-bestsellers
En jaksa uskoa että se olisi lisenssistä kiinni. OneCoin toimii kuitenkin aina peiteyhtiöiden avulla, joten lisenssin saaminen ei ole ongelma, ja hehän väittävät että heillä jo sellainen onkin.
Oma veikkaukseni on että tämä koko pörssin valmistelu on ollut täyttä humpuukia, eikä tarkoituksena edes ole avata pörssiä. Ainoa mitä siitä seuraisi olisi katastrofi koska kysyntää ei ole.
Nyt OneCoinin täytyy vaan löytää uusia "hyviä" syitä viivytyksille. Tällä hetkellähän se "virallinen" syy on se, että keskuspankki kuulemma selvittää vielä OneCoinia. Tosin tämänkin selvityksen piti olla valmis jo 1.5 viikkoa sitten.
Loppuvuodesta tulee kyllä varsin hektinen ja mielenkiintoinen. Oikeudenkäynnit alkavat USAssa marraskuussa, ja OneCoinilla on 2.5 kuukautta aikaa avata luvattu pörssi.
VastaaPoistaSitä OneCoin ei mitä todennäköisimmin pysty tai edes halua tehdä.
Saksankielisen tunkkirintaman johtajan Martin Mayerin mukaan Simon Le oli äskettäin luvannut että pörssi aukeaa tänä vuonna.
Verkostojohtajilla on nyt lupauksissa paljon kiinni. Paine on niin valtava jäsenistöltä. Jo nyt FB ryhmät ovat täynnä tyytymättömiä ja pörssiä vaativia jäseniä. Voi vain kuvitella mitä se on vuoden vaihteen jälkeen kun pörssiä ei vieläkään kuulu.
Tommin tarinoita:
VastaaPoistaTässä ryhmässä on ihmisiä, jotka pitävät Onelifea/Onecoinia "uskontona" ja jäseniä "aivopestyinä." Kaikilla ryhmässä olevilla on Onecoineja, joten on erikoinen asenne, jollei halua konseptin onnistuvan. Mieluummin uskoo median ja vihaajien suoltamaa disinformaatiota ja on negatiivinen asian suhteen. Toimittajillako on parempi tieto asiasta, kuin yrityksellä, siinä mukana olevilla ja konseptin ymmärtävillä? Mediako on aina oikeassa ja puhtain tarkoitusperin "suojelemassa" kansalaisia?
Faktaa on, että yhtiöllä on lohkoketju ja se on viranomaisten ulkopuolisilla asiantuntijoilla todentama.
Faktaa on, että Dealshakerin kauppiaat ovat oikeita kauppiaita ja tavarat/palvelut liikkuvat oikeasti.
Faktaa on, että palkkiojärjestelmä on laillinen ja viranomaisten sellaiseksi toteama. Ei liittymismaksua, todellinen tuote ja palkkioita voi ansaita ilman omaa rahallista panosta.
Ei siis ole millään tavalla kyse uskonnosta, vaan liiketoiminnasta, jolla on valtavat tulevaisuuden näkymät ja mahdollisuus muuttaa maailmaa.
"Teoriassa Onecoin voisi ilman mitään lupia perustaa oman kryptopörssin jossa voisi treidata eri kryptovaluuttoja mukaan lukien Onecoin ja tämä olisi mielenkiintoista nähdä."
VastaaPoistaOnecoinilla on jo ollut Xcoinx-pörssi. Jos uusi pörssi avautuu, niin myös se on todennäköisesti samankaltainen, eli siellä ei voi oikeasti myydä.
EU-alueella rekisteröinti on pakollinen kun uudet lait tulevat voimaan. Tämä ei sinänsä Onecoinia kiinnosta, koska he eivät noudata muitakaan lakeja.
"Lisenssien saaminen krypto-fiat kryptopörssin pyörittämiseen on periaatteessa äärimmäisen helppoa riippuen maasta."
Uusien EU-lakien oli tarkoitus lisätä asiakkaiden turvallisuutta, esim. vaatimalla asianmukaista asiakasvarojen säilytystä. Lait ovat aika turhia jos asiakasvaroja saa säilyttää pyramidissa.
Mutta oli tosiaan vain oma spekulaationi, että Onecoinin ilmoittama keskuspankkiyhteistyö liittyisi näihin uusiin EU-lakeihin. Toivottavasti kuitenkaan minkään EU-maan viranomainen ei rekisteröi pyramidia viralliseksi kryptopörssiksi.
Toimittajillako on parempi tieto asiasta, kuin yrityksellä, siinä mukana olevilla ja konseptin ymmärtävillä? Mediako on aina oikeassa ja puhtain tarkoitusperin "suojelemassa" kansalaisia?
VastaaPoistaToimittajilla on parempi tieto, koska he voivat hankkia sitä eri lähteistä ja arvioida asiaa puolueettomasti. Huijauksen tekijät eivät varmasti itse anna oikeaa tietoa, sehän vesittäisi koko huijauksen.
Mikä muu tarkoitus kuin kansalaisten valistaminen medialla voisi olla? Olisiko lehdistöllä tai Ylellä jokin syy kirjoittaa valheita yhdestä kryptovaluutasta?
Medialla on kaupallisia paineita (poislukien Yle), jolloin se joutuu kilpailemaan lukijoista ja katsojista klikkiotsikoilla eikä aina ehdi tehdä riittävän perusteellista työtä, mutta väite median omista tavoitteista ja tahallisesta valehtelusta on ihan hölmö. Eniten tällaista ajattelua viljellään poliittisissa ääriliikkeissä, joilla taas on omat tavoitteensa.
Vuorisen mainitsemia lohkoketjun varmistaneita ulkopuolisia asiantuntijoita sopii esitellä. Itse en tiedä ainuttakaan tahoa, joka olisi lohkoketjua arvioinut, ja jolla olisi minkään valtakunnan uskottavuutta.
BBC:n sarjan tämän viikon jakso on yli tunnin mittainen. Sen aiheena on Igor Alberts, Onecoin-verkoston Crown Jewel, joka ansaitsee kaksi miljoonaa kuukaudessa MLM-verkostolla.
VastaaPoistaJaksossa mainitaan myös Kari Wahlroos ja kuullaan pari ääninäytettä hänen Onecoin- ja Wellstart-hehkutuksistaan.
Arvio Onecoin-huijauksen kokonaisarvosta ylittää jo 15 miljardia euroa. Ruja on ehkä paennut Venäjälle. Kiinnostava tieto on hänen läheinen yhteytensä äiti-Veskaan: Veskalla oli kuulemma työpöytä Rujan työhuoneen edessä, äiti toimi vähän kuin portinvartijana.
Tommi, voitko vahvistaa tämän?
"Tohtori Ruusu ja miljonäärin matka"
VastaaPoistaBulgarialainen talouslehti Capital kirjoittaa Tohtori Ruususta ja Onecoin-huijauksen rahavirroista. Teksti bulgariaksi, mutta Google Translate auttaa.
Jutssa vain vähän uutta asioita seuranneille, pohditaan miljardien kohtaloa USA:n antamien tietojen valossa. Pari kiinnostavaa detaljia: 88 % tuloista tullut halvimmista kouluspaketeista, mutta (enimmäkseen) kiinalaiset ostaneet 1100 kappaletta 118 000 euron Ultimate-pakettia.
Myös tämä kohta oli kiinnostava (2016): "On January 31, Ignatova wrote to him: "As time ticks by, what are the next steps and how we can proceed. If we need to meet, I'll be in London from 5.2 to 15.2. Cindy sent you a phone, call me when she is with you ". Prosecutors say it was a special encrypted device that Ignatova had used to send the lawyer to avoid eavesdropping on the authorities."
Vielä pari detaljia: jenkkiläinen sydänlääkäri Montanan osavaltiosta oli sijoittanut vähän enemmänkin Onecoiniin - toivottavasti osoittaa parempaa harkintaa työssään kuin sijoittamisessaan:
VastaaPoista"one of the leading claimants is Dr. Donald Berdo, a cardiologist from Montana. He claims that he invested a total of $ 755,000 in OneCoin between August 2015 and May 2016"
Bulgariassa Onecoin on pitänyt hyvin matalaa profiilia. Luulisi, että Ruja olisi halunnut myös oman kansansa rikastuvan:
"investments from Bulgaria for the first two years amount to only 2 million euros from 3347 people, which makes the potential damage quite limited"
Vuorisen Tommin, ja Vesa Keskistäkin huijanneen tunnetun koijari Carl J. Danhammerin yhteiskuvia Ghanasta löytyy Danhammerin kullahohtoisilta kotisivuilta,
VastaaPoistamikähän tämä miesten Ghanan viritys oikein on?, tuskin köyhät afrikkalaiset ymmärtää onecoinista tuon taivaallista, tai ehkä juuri siksi!?...
http://carldanhammer.fi/1_7_pictures.html
Muutama poiminta oikeuden istunnosta 28.6.2019, jonka aiheena oli Konstantin Ignatovin mahdollinen vapauttaminen takuita vastaan. Konstantinia uhkaa 20 vuoden vankeustuomio USA:ssa.
VastaaPoista"We do have evidence that a very significant, if not the most prolific, drug trafficker of all time in Bulgaria was closely linked to OneCoin, served as his sister's personal security guard."
"organization OneCoin and its operators have successfully bribed government officials in countries in Europe, Asia, South America."
Ruja Ignatova oli "very controlling woman, whose nickname in the company was Her Royal Highness"
Vielä vuonna 2016 Konstantin työskenteli varastomiehenä Porschella, syyttäjän mukaan hänellä on ollut huumeongelma?
Sekä Konstantin että Ruja ovat sekä Bulgarian että Saksan kansalaisia.
Onecoinin johto (mm. Ruja ja Konstantin) viestivät keskenään salatuilla puhelimilla.
Konstantinilla on Bulgariassa naisystävä jolla on oma lakitoimisto joka on raskaana.
OneCoin hegemoniaa, jossa kannustetaan tekemään kauppoja dealshakerissa tavalla millä tahansa, moni onecoinilainen saattaa olla höynäytettävissä ottamaan jopa lisää lainaa entisen lisäksi:
VastaaPoistaDS Franchice tiedotus !
13/10
Tervehdys kaikille. 👋🏼 Kiitos kaikille myös että olette jaksaneet olla kärsivällisiä . Nyt olemme Suomessa pian 2.5 kk:tta saatu toimia toimivalla DS Franchice alustalla , myöskin päästy saamaan aika mukavasti kenttä kokemuksia , Diilit on voitu hyväksyä kohtuullisella aikataululla . Eteenpäin ollaan menty ja olemme hyvällä tasolla kun verrataan monien muiden maiden keskiarvoja .
Muutaman viikon päästä ollaan taas menty huomattavasti eteenpäin .
Jokunen sana vielä Vietnamin ERA 5 vuotis tilaisuudesta kun OC siis täytti 5 vuotta 27.09 Wow! Wow ! Useimmat odottivat tietenkin uutisia Exchangen hyväksymisestä , mutta siihen nyt sitten tuli siirtymää kuten odottaa saattoikin , kun BBCn Podcast ym oli juuri sopivasti järjestetty .
Nämä ja kaikki muu yhteensä on tiivistänyt ONE n rivejä .
DaLat 5 vuotis Gaalassa tärkein ja mieleenpainuvin asia oli oli juuri tuo yhteisöllisyys WE ARE ONE ! WE ARE ONE ! Sitä slogania jaksettiin siellä ponnekkaasti toistaa! Me Ollaan Yksi ! Me Ollaan Yhtä ! Dalatissa puhuttiin paljon myös seuraavasta 5vuotis jaksosta. Siitä että ymmärrämme mitä meidän ECO systeemi merkitsee ja mitä se oikeasti tarkoittaa ?! Kilpailija/ Vihollinen yrittää nimenomaan horjuttaa, hajoittaa OC/ ONE.n sisältä päin , myös kuinka monet on onnistuttu värväämään ulos organisaatiosta ? Toisaalta OC/ONE-life on puhdistunut myös merkittävästi viimeisen vuoden - kahden aikana. Tarkoitus olis saada kaikki saman pöydän ääreen ja hyväksyä ja saada asenteet ja fiilikset oikeille raiteilleen .
WE ARE ONE WE ARE ONE ! Niin se hyvä energia mitä mantrataan ,, generoi uutta hyvää energiaa , ja jo nyt olemme pidemmällä kuin koskaan aikaisemmin, mutta jatkossa on tehtävä yhteistyötä enemmän ja lopetettava valitus ja negatiivinen asennoituminen ! On tuettava ja rohkaistava ONE life perheen jäseniä ! Meillä on alustalla kauppiaita enenevässä määrin tulossa ja mitä kauemmin me etenemme ilman Exchagen alkamista .. sitä enemmän ONE.n käytetettävyys takaa sille aseman, jota ei enää pysty horjuttamaan mikään ulkopuolinen taho . Silloin kun ONE saavuttaa sen pisteen , että sitä voidaan käyttää useimmissa arkipäiväisessä palveluissa Suomessa , niin olemme voiton puolella . Ystävät hyvät .. pyydänkin nyt kaikkia tukemaan ONE.n arvoa ! Se että käytätte ja tuette kauppiaita ostamalla heidän tuotteitaan .. vaikkakaan eivät olisi 100% ONE.lla
Nimittäin tässä välivaiheessa ennen Exchangen aukeamista olisi tärkeää että kauppiaat myös pärjäävät ja siksi on esim 50% tai vaikkapa 80% -90% ONE ja 20%-10% Euro hinnoittelu on nyt Ok . Se tarkoittaa myös sitä että silloin tehdään paikallis tasolla kauppaa ja kauppiailla on resursseja ja se takaa että ONE.n käytettävyys ja arvo nousee . Keskuspankki seuraa todennäköisesti nyt DS alustalla tapahtuvaa myynnin kehitystä, ja siksi on tosi tärkeää että laitamme fokuksen siihen että unohdamme kaikki negaatiot ja ryhdymme puhaltamaan yhteen hiileen . Exchange tulee kun tulee ja meillä ei ole antaa siihen tarkkaa päivämäärää mutta tottakai toivomme että se tapahtuisi mahdollisimman pian. Tämä vaihe on kannattavaa käydä läpi . Auto sekä Asuntokaupassa on tilanne , jossa pyritään tekemään niin että esim 20-40-50 % ONE ja loppuosa vaikkapa pankin rahoituksella tai autokaupassa osamaksulla. Näin saadaan kaupankäyntiä joka on terveellä pohjalla ja on samalla myös paikalliskauppaa missä voimme tukea omia kauppiaitamme Suomessa ja ONE stabilisoituu , saamme myöskin ONE .lle todellista arvoa .
Ok tällä erää ei muuta!
Voimia kaikille ja pysykää linjoilla . Lähipäivinä tulee tiedotusta sekä lisää ohjeistuksia . Suunnitteilla on nyt yhteinen DS OL Eventti /MiniExpo ym . Siitä ja muusta lisää ensiviikon aikana . WE ARE ONE ! 👋🏼🌴😆
Tän on pakko olla trolli. :D
PoistaTosi-asia tietenkin on kuten Reima hurmoshenkisessä kitjoituksessaan paljastaa että oc/onelife on merkittävästi puhdistunut viimeisten vuoden kahden aikana: Ruja on maanpaossa , pötki kuin pupujussi miljardisaalis mukanaan nauttimaan huijauksella ansaituista eläkepäivistä. Parhiala ja Wahlroos vetäytyivät myös miljoonat taskussaan uusien vedätysten pariin.Greenwood ja Konsta istuvat Sing-Sing akatemiassa täydentämässä lauluopintojaan, miettivät vielä kenen lauluja laulaisivat, tuleeko peräti duetto tai nyky muusikkojen malliin räppää Sebastian ft.DJ. Konsta biisin Take the money and run.
VastaaPoistaEi ole trolli. Se on Reima Liukku.
VastaaPoistaReima Liukulle seuraava osoite OneCoinin jälkeen voisi olla skientologia. Sen verran hurmoshenkisellä kulttiasenteella vetää. Tosin sekin kultti taitaa olla kuihtumaan päin.
Niin että pörssiä ei ole näkynyt koska BBC:n podcast oli "juuri sopivasti järjestetty".
Ahaa, että BBC tiesti vuoden alussa että juuri nyt on pörssi tulossa, kun OneCoin on sitä lupaillut jo viimeiset 3 vuotta, ja tammikuussakin pörssi oli "one step away". Kyllä, BBC:n vika että ajoittivat ohjelman juuri sopivasti! Ja idiootit tunkit uskoo kaiken.
Tämä Liukku pitäisi kyllä laittaa myös muistilistalle, kun parin vuoden päästä ollaan siinä vaiheessa huijauksen käsittelyä että maittain suurimmat vastuussa olevat laitetaan leivättömän pöydän eteen.
Konstaa yritetään vapauteen vetoomuksen avulla, Tommi toimii Suomen agitaattorina, tosin linkki oli ilmeisesti lakannut tomimasta koska tunkit valittelevat hitauttaan:
VastaaPoistaALLEKIRJOITTAKAA KAIKKI TÄMÄ VETOOMUS KONSTANTININ VAPAUTTAMISEKSI JA LUKEKAA HUOLELLISESTI SIVUSTON INFORMAATIO. ERITTÄIN ASIALLISTA TIETOA!
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10157565120514730&id=560294729
Eilen Tommi myös lujitti onecoinistien uskoa pörssin avautumiseen, tosin hyvin maltillisesti, tällä kertaa... alkaako loppua satusedältä tarinat ja uho?
VastaaPoistaAlkaa olla väjähtynyttä meininkiä.
Odotamme kaikki kolikkopörssin avautumista ja tiedotamme siitä välittömästi ryhmässä. Asia ei ole meidän käsissä, joten odotetaan rauhassa, vaikka odottavan aika on tunnetusti pitkä.
Kyllä ne taitaa ihan oikeasti uskoa että joku pörssi joskus aukeaisi?!? Aika käsittämätöntä
VastaaPoistaTommi voisi seuraavassa webinaarissa kertoa näille kuin Messiaan tuloa odottaville seuraajilleen että mistä ne oikealla rahalla maksavat ostajat tulevat jos oma sisäinen pörssi joskus aukeaisi?
VastaaPoistaMihinkään oikeaan pörssiin kuten Kraken, Coinbase ym ei ole eikä tule olemaan mitään asiaa ihan siitä syystä että Onecoin ei ole oikea kryptovaluutta. Sen arvo vapailla markkinoilla on pyöreät nolla.
Koinistit voisivat ajankulukseen googlata edes alkeet siitä miten oikea pörssi toimii.
Ei se ole PÖRSSI vaan se on EXCHANGE! Lue mitä Reima Luikku kirjoitti! WE ARE ONE!
VastaaPoistaMyös Reima Liukku saanee ansaitsemansa palkkion kun raudat napsahtavat ranteisiin. Reiman vuodatus näyttää aiheuttavan onecoin uskovaisissa samanlaisen hurmoksen kuin Tommin vastaavat tuotokset.
VastaaPoistaValitettavasti Suomen laissa ei ole rangaistusta jossa velvoitettaisiin Tommi Vuorinen ja Reima Liukku laskemaan housunsa ja jokainen onecoinissa huijattu voisi antaa heille piiskaa sekä lisäksi Tommi ja Reima passitettaisiin julkiselle häpeämarssille. On toki niin että ainakaan tällä hetkellä piiskaajia ei montaa löytysi koska ihmiset ovat edelleen tulevan rikastumisensa sokaisemia etteivät vieläkään ymmärrä tulleensa huijatuiksi.
VastaaPoistaJos Tommi tosissaan uskoo onecoiniin kuin vuoreen, miksi hän ei astu esiin puolustamaan itseään ja kolikkoa edellisen kaltaisilta kirjoituksilta?
Reiman vuoro rahastaa:
VastaaPoistaDS Franchice tiedotus ! 👋🏼
DS/OL Koulutus / MINIEXPO siis Tammikuun 11-13 tai 18-20 .1 Hotelli yöpymiset 100 % ONE .
Illalliskortti hinnat ilmoitetaan myöhemmin .
Tilaisuus järjestetään Hotelli Sorsanpesässä !
MiniExposssa kauppiaita max 50 . Jäseniä odotetaan paikalle yli 500 henkilöä kahtena
päivänä . Kaikki mukaan . Tiedotusta lisää Illalliskortit , ohjelmisto ym kun saadaan täsmennykset . 👋🏼🌴
Meneekö kaikki maksut onella vai ottaako Reima vaikkapa illalliskortit euroina??
Toivottavasti joku pääsee käymään Seinäjoen Sorsanpesässä DS/OL-koulutuksen aikaan ja raportoimaan tapahtumista. Ellei sitten pyramidi ole siihen mennessä jo kaatunut Konstantinin lauluihin.
VastaaPoista"Ellei sitten pyramidi ole siihen mennessä jo kaatunut Konstantinin lauluihin."
VastaaPoistaJos Konstanine vapautuu ja pyrämiidi ei kaadu niin lupaatko Petteri kirjoittaa ettei OC olekkaan huijausta?
Tätä pyrämiidin kaatumista yms olet täällä toitottanut jo 5 vuotta milloin mistäkin johdosta, eipä ole mitään tapahtanut. Olisiko tämä Konstaninin juttu se viimeinen?
Konstantin ei vapaudu koskaan. Se nyt on päivänselvää nykyisillä todisteilla. Esim sähköpostien kirjeenvaihto..
VastaaPoistaMielenkiintoista nähdä Vuorisen ja muiden aktiivien selitykset kun Onecoin petos tutkinta Suomessa alkaa. Todennäköisesti Tommi ja Reima tekeytyvät tässä tapauksessa myös itse huijauksen uhreiksi.
VastaaPoista- jos konstantine vapautuu
VastaaPoista- pyrämiidi
- OC ei olek(k)aan huij(j)austa
Puinen pää kelluttaa vaikka joutuisi veden varaan. On se hienoa!
Konstantin vapautuu vasta joskus 120 vuoden kuluttua joten vielä pitää odotella aika pitkään. Ja pyramidihuijauksen pyörittämisestähän hänet on nimenomaan vangittu. Oliko se jäänyt epäselväksi tälle synnynnäisen kellumisominaisuuden omistavalle?
Tälläistä kysellään fb:ssä , miksi onecoinistit ylipäätään haluavat vaihtaa euroihin tai muihin? kertoo pelosta jota he tuntevat kolikon arvon säilymisestä, vaikka Tommi ja Reima jatkavat vakuutteluja että onecoin on tulevaisuudessa johtava maksuväline.
VastaaPoistaTällaista kysyisin. Kun tekee diilin dealshakerin ja myy tuotteen 100% kolikoilla. Niin jääkö myynnistä tulevista kolikoista järjestelmän muistiin joku merkintä. Että pääsee vaihtamaan tuotteesta saadut kolikot oman maan valuutaksi myyjien joukossa, kun sen mahdollisuus tulee?
Yhtiö julkaisee muutaman viikon sisään tiekartan (roadmap) aikatauluineen kolikkopörssin ja Dealshakerin päivitetyn version julkaisuun liittyen. Yhtiölle on myönnetty lisenssit kolikkopörssiin, rahansiirtoon ja rahankäsittelyyn.
VastaaPoista-Tommi Vuorinen
Ja hölmöt taas uskovat. Tällä roadmapilla taas pelataan aikaa uusine päivämäärineen ja keksittyine välivaiheineen. Tätä samaa veivaamistahan tää on ollut jo 4 vuotta kun on odotettu erilaisia pörssejä ja icoja ja muuta sontaa. Miten te ihmiset jaksatte odottaa?
Ihmiset jaksavat odottaa vaikka maailman tappiin, koska vaihtoehtoa ei ole.
VastaaPoistaJatkossa kommentit uudempaan kirjoitukseen http://pjarvinen.blogspot.com/2019/10/vapauttakaa-konstantin-ignatov-ja-muuta.html.
Noniin, Veselina ja Habib loivat yhtiön ja lisenssin Heaven Ventures -palvelun kautta, josta mainitsin jo 10. lokakuuta tässä ketjussa.
VastaaPoistahttps://www.blogger.com/comment.g?blogID=6843976375835852604&postID=5796731288439706404
Olisikohan maaharhaanjohtaja vinkannut kavereille kyseisestä palvelusta luettuaan viestini.
Nyt on sitten yhtiö TradeInvicta OÜ luotu kyseisen Heaven Ventures pakettipalvelun kautta, joka luo sekä yhtiön että kryptopörssiluvat Viroon:
https://heaven.ventures/#our-bestsellers
Yhtiön tiedoissa näkyy Veselina ja Zahid:
https://www.teatmik.ee/en/personlegal/14844026-TradeInvicta-O%c3%9c
Viron rekisterissä lisensssit kunnossa pakettipalvelun avulla 7 päivää sitten 20. marraskuuta "Providing services of exchanging a virtual currency against a fiat currency ":
https://mtr.mkm.ee/taotluse_tulemus/523366
Ei helevata mitä menoa, pakettipalvelulla ostettu lisenssi.. :D :D
"keskuspankin kanssa käymme neuvotteluja" :D