Kesko jakoi tänään pörssin kautta lehdistötiedotteen otsikolla "Digitaalisen musiikin myynti voimakkaassa kasvussa NetAnttilassa". Kyseessä on ensimmäinen kerta, kun suomalainen pörssiyhtiö hehkuttaa digitaalisen musiikkimyynnin kasvunäkymiä. Ilmeisesti musiikin nettikauppa on vihdoin pääsemässä vauhtiin meillä Suomessakin.
Tiedotteen mukaan NetAnttilan digitaalisen musiikin myynti kasvoi alkuvuonna lähes 50 % ja kasvu on painottunut kokonaisiin musiikkialbumeihin. Musiikkiala on varmasti tyytyväinen siitä, että kasvu kohdistuu kokonaisiin albumeihin eikä yksittäisiin menestysraitoihin.
Omaa tyytyväisyyttäni vähentää se, että NetAnttilan musiikkikauppa rajoittaa asiakkaan käsiä kilpailijoita enemmän. Musiikkia voi kuunnella ja polttaa vain NetAnttilan omalla soittimella. Yksittäisen hittibiisin ostamiseen tekniikka kelpaa, mutta enpä haluaisi investoida isompia summia musiikkikirjaston kokoamiseen, kun kirjasto on yhden ohjelman ja palvelun varassa.
Yksi selitys kasvaneelle myynnille löytyy sähköpostimarkkinoinnista. NetAnttila on keväästä lähtien lähettänyt säännöllisesti mainoskirjeitä asiakkaille, jotka ovat kerran ladanneet palvelusta jotain. Näköjään bittienkin markkinointi kannattaa.
Yritin eilen ostaa Amazonin verkkokaupasta Bocellin cd-levyä suojaamattomina mp3-tiedostoina, sillä drm-vapaat tiedostot ovat kuluttajan kannalta paras vaihtoehto. Mutta eihän se onnistunut - Amazon vetosi maantieteellisiin rajoituksiin ja kieltäytyi palvelemasta meitä suomalaisia.
Niin kauan kuin globaalia taloutta rajoitetaan keinotekoisesti, lainkuuliaisen kuluttajan on pakko tyytyä itseään kahlitseviin ja rajoittaviin palveluihin.
Tiedotteen mukaan NetAnttilan digitaalisen musiikin myynti kasvoi alkuvuonna lähes 50 % ja kasvu on painottunut kokonaisiin musiikkialbumeihin. Musiikkiala on varmasti tyytyväinen siitä, että kasvu kohdistuu kokonaisiin albumeihin eikä yksittäisiin menestysraitoihin.
Omaa tyytyväisyyttäni vähentää se, että NetAnttilan musiikkikauppa rajoittaa asiakkaan käsiä kilpailijoita enemmän. Musiikkia voi kuunnella ja polttaa vain NetAnttilan omalla soittimella. Yksittäisen hittibiisin ostamiseen tekniikka kelpaa, mutta enpä haluaisi investoida isompia summia musiikkikirjaston kokoamiseen, kun kirjasto on yhden ohjelman ja palvelun varassa.
Yksi selitys kasvaneelle myynnille löytyy sähköpostimarkkinoinnista. NetAnttila on keväästä lähtien lähettänyt säännöllisesti mainoskirjeitä asiakkaille, jotka ovat kerran ladanneet palvelusta jotain. Näköjään bittienkin markkinointi kannattaa.
Yritin eilen ostaa Amazonin verkkokaupasta Bocellin cd-levyä suojaamattomina mp3-tiedostoina, sillä drm-vapaat tiedostot ovat kuluttajan kannalta paras vaihtoehto. Mutta eihän se onnistunut - Amazon vetosi maantieteellisiin rajoituksiin ja kieltäytyi palvelemasta meitä suomalaisia.
Niin kauan kuin globaalia taloutta rajoitetaan keinotekoisesti, lainkuuliaisen kuluttajan on pakko tyytyä itseään kahlitseviin ja rajoittaviin palveluihin.
hyvä kirjoitus, heinäkuussa 2007 ostin itse - tarkoituksella, puhelimeeni 1 DRM suojatun biisin. No, saihan sitä hetken uudessa E sarjan puhelimessa kuunnella, sitten päivitin puhelimen firmwaren. Eipä enää toiminut ostamani biisi, omaan käyttöön ostamani! No, yhteydenotto musiikkia myyneeseen musakauppaan. Sain kuin sainkin ladattua toimivan kappaleen. Ja sama uusiksi vielä pari kertaa seuraavan parin vuoden aikana. Edelleenkään ei tarkoitus ole ostaa DRM suojattua musiikkia. Edes netistä. Levykaupoista en ole valitettavasti? Edes löytänyt, toisaalta olisiko pitänyt kysyä ;)
VastaaPoistaNo, kokonaisia albumeita viimeisen vuoden aikana olen ostanut netistä - ainakin 3 kpl. Enkä DRM suojattua musiikkia osta edelleenkään koskaan enää. Ja nyt - 09/2009 - NetAnttilan musikkikin on DRM vapaata. Järjen riemuvoitto. Päivällä kävin selailemassa jo, mutta ei kiireellisen aikataulun takia tullut vastaan vielä mitään ostettavaa, ehkä myöhemmin tällä viikolla!