tag:blogger.com,1999:blog-6843976375835852604.post8348953909159128958..comments2024-03-18T22:16:47.959+02:00Comments on Havaintoja digimaailmasta: Hätälasku katsomostaPetteri Järvinenhttp://www.blogger.com/profile/08190899459274223616noreply@blogger.comBlogger9125tag:blogger.com,1999:blog-6843976375835852604.post-88056028091176453072012-05-21T17:57:44.542+03:002012-05-21T17:57:44.542+03:00Lähes viikottaista riemua halpalentoyhtiöillä:
U...Lähes viikottaista riemua halpalentoyhtiöillä:<br /><br /><a href="http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/lentomatkustajat-saikahtivat-koneen-moottori-sammui-ilmassa/art-1288470973540.html?ref=rss" rel="nofollow"> Uutinen </a>Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6843976375835852604.post-41446355168899151612012-05-20T18:14:47.678+03:002012-05-20T18:14:47.678+03:00Juu vesisukset olisi voinut ajatella ulkoistavansa...Juu vesisukset olisi voinut ajatella ulkoistavansa.<br />Tuo LOTin kone tuli moottorikoppien varaan Varsovan kentälle. Kiitettävästi kipinöi.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6843976375835852604.post-75646357269869144472012-05-20T15:42:12.873+03:002012-05-20T15:42:12.873+03:00Eikös se Hudsoniin ajanut konekin mennyt "sil...Eikös se Hudsoniin ajanut konekin mennyt "sileänä",ei kai laskutelineen<br />ulosotossa veteen laskeutuessa mitään järkeä olisikaan?Hannu Tanskanenhttp://www.ilmastohuijaus.blogspot.comnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6843976375835852604.post-6350765935261674252012-05-20T14:42:59.835+03:002012-05-20T14:42:59.835+03:00Puolassahan viime syksynä LOT laskeutui onnistunee...Puolassahan viime syksynä LOT laskeutui onnistuneesti ilman yhtään pyörään telineiden juututtua ylös.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6843976375835852604.post-10072967292161871872012-05-20T10:50:44.662+03:002012-05-20T10:50:44.662+03:00"Air Force On" ilmeisistä syistä ei näy;..."Air Force On" ilmeisistä syistä ei näy;).<br /><br />Pitäneen hieman lieventää krtiikkiään tuosta Finnairin Shanghain tapauksesta luettuani huolella koko raportin. Siis vihreän hydrauliikan vuoto hälytti vasta yli 2 tuntia lähdöstä ja samoihin aikoihin saatiin tieto Pudongista renkaan pinnotteen paloista. Varmaan oli viisainta jatkaa Helsinkiin. Jos sininen hydrauliikka olisi hälyttänyt ennemmin kuin vasta laskun jarrutuksessa, olisi tietenkin tehty heti hätälasku vaikka Siperiaankin.<br /><br />Mutta, sitä vartenhan me maallikot olemme, arvostelemme asiantuntijoiden päätöksiä jälkiviisaudella;).Hannu Tanskanenhttp://www.ilmastohuijaus.blogspot.comnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6843976375835852604.post-9547938012836148112012-05-20T09:18:22.741+03:002012-05-20T09:18:22.741+03:00http://www.flightradar24.com/about.php<a href="http://www.flightradar24.com/about.php" rel="nofollow">http://www.flightradar24.com/about.php</a>Petteri Järvinenhttps://www.blogger.com/profile/08190899459274223616noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6843976375835852604.post-5915933885518457452012-05-20T08:20:57.456+03:002012-05-20T08:20:57.456+03:00Kun ei viisaampia kommentoijia vielä ole ehtinyt m...Kun ei viisaampia kommentoijia vielä ole ehtinyt mukaan,sallittanee tyhmä kysymys:<br /><br />Kuinka tuo flightradar toimii? Toisiotutkan tiedot tietenkin voidaan laittaa nettiin,mutta toimiiko se myös tutkan kattaman ulkopuolella,merten päällä vaikkapa, eli saa sijaintidataa GPS:stä?Hannu Tanskanenhttp://www.ilmastohuijaus.blogspot.comnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6843976375835852604.post-34076357775865526522012-05-20T08:03:41.885+03:002012-05-20T08:03:41.885+03:00Tässä tapauksessa kiitoradalta löytyi lähdön jälke...Tässä tapauksessa kiitoradalta löytyi lähdön jälkeen kokonainen pyörä, mikä on suhteellisen harvinaista: <a href="http://avherald.com/h?article=44fc0795&opt=0" rel="nofollow">http://avherald.com/h?article=44fc0795&opt=0</a><br /><br />Totta, pienetkin poikkeamat uutisoidaan näyttävästi, mutta juuri siitä syystä lentämisen turvallisuus on parantunut merkittävästi 1980-2010.Petteri Järvinenhttps://www.blogger.com/profile/08190899459274223616noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6843976375835852604.post-29119330974900646172012-05-20T07:48:53.279+03:002012-05-20T07:48:53.279+03:00Upeaa,kiitos topikista,pitääpä siirtyä flightradar...Upeaa,kiitos topikista,pitääpä siirtyä flightradarin käyttäjäksi.<br /><br />Lentäminen on nykyisin niin turvallista,että pienikin poikkeustilanne saa suuren uutisoinnin. Ylösveto laskussa on lehtimiehille jo lähes katastrofi,olen kokenut sen kolmasti,Finnairilla ja Air Francella CDG:ssa ja SAS:lla Newarkissa.<br /><br />Polttoaineen tyhjennyshän tapahtunee niin, että kone lentää nousevaa spiraalia, ettei löpö tule omaan niskaan ja se todellakin haihtuu ilmaan, ei "saastuta" merta,jonka päällä tietenkin mieluiten tehdään.<br /><br />Renkaan räjähtäminen lähtökiidossa voi olla vakavaa, vain Finski jatkaa matkaa sellaisen jälkeen mantereen yli kuin mitään ei olisi tapahtunut,hydrauliikkakin puhki ...<br /><br /><a href="http://www.turvallisuustutkinta.fi/en/Etusivu/Tutkintaselostukset/Ilmailu/Ilmailu2009/1274105334862" rel="nofollow"> Case Shanghai </a>Hannu Tanskanenhttp://www.ilmastohuijaus.blogspot.comnoreply@blogger.com